خبرهای داغ:

اخبار ویژه روزنامه‌های 18 آذر

کد خبر: ۸۶۰۵۰۷۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.



** خراسان

هشدار درباره دور زدن مالیات در مزایده های دولتی

بر اساس نامه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مسئولان اجرایی، تاکید شده است که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالا شامل انتقال کالا از طریق هر نوع معامله است و لذا بر این اساس، برای هیچ کدام از اشخاص اعم از دولتی یا خصوصی، معافیتی وجود نداشته و به همین خاطر دستگاه های دولتی نیز باید پس از انجام مزایده های خود در بخش هایی چون نقل و انتقال خودرو، نسبت به احتساب این مالیات مهم اقدام کنند چراکه هرگونه توافق مغایر با این قانون، فاقد وجاهت قانونی و موجب پیگرد خواهد بود.

ذره بین جدید دولت روی هویت ارباب رجوع

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول اجرایی به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی که امور خدماتی و عمومی به مردم ارائه می کنند، تاکید شده است که با توجه به ضرورت پیشگیری از وقوع انواع جعل و تبعات اداری و قضایی این قبیل تخلفات، مقامات مسئول باید ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه مدارک و خدمات به متقاضیان، موضوع تعیین هویت واقعی مراجعان با دقت خاصی صورت گرفته و مشخصات افراد با اطلاعات موجود در سامانه ثبت احوال تطبیق داده شود.


** وطن امروز

تذکر 23 نماینده مجلس به روحانی: به اتهام آمانو پاسخ دهید

23 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور لزوم پاسخگویی قاطع و صریح به اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و خدشه‌دار شدن صداقت دیپلماسی در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یادآور شدند. ابراهیم کارخانه‌ای، سیدحسین ذوالنوار، جواد کریمی‌قدوسی، محمدصالح جوکار، محمداسماعیل کوثری، محمد سلیمانی، حسین آذین، احمد سالک‌کاشانی، محمد دهقان، علیرضا زاکانی، بهرام بیرانوند، مهرداد بذرپاش، هاشمی، رضا آشتیانی‌عراقی، الیاس نادران، سیدحسین نقوی‌حسینی، مجتبی رحماندوست، محمدحسن آصفری، موسی‌الرضا ثروتی، خسروی، عبدالکریم جمیری، حبیب آقاجری و عمران علیمحمدی نمایندگان همدان، شیراز، مشهد، یزد، تهران، رفسنجان، اصفهان، چناران، تهران، بروجرد، تهران، قم، تهران، ورامین، تهران، اراک، بجنورد، بوشهر، بندرماهشهر و ایلام به رئیس‌جمهور لزوم پاسخگویی قاطع و صریح به اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و خدشه‌دار شدن صداقت دیپلماسی در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متذکر شدند.

انتقادها باعث شد در مذاکرات به بالاترین اهداف برسیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انتقادات به عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، برگ برنده ایران در مذاکرات بود و به‌موقع اثرات این انتقادها در تحقق اهداف ایران اعلام می‌شود. علی‌اکبر صالحی به «امید هسته‌ای» گفت: بسیاری از انتقادها تا به حال مورد توجه دست‌اندرکاران و مذاکره‌کنندگان فنی و سیاسی بوده است، حتی این دست انتقادها در برابر حریفان سیاسی ایران نیز به مثابه برگ برنده بوده است به‌گونه‌ای که در موارد زیادی همین نقدها و مباحث موجب شد در مذاکرات بتوانیم به بالاتر از نتایج مورد نظر اولیه دست پیدا کنیم که این موارد به مرور زمان و در وقت مناسب روشن‌تر خواهد شد.


** شرق

دعایی: مشی «اطلاعات» همان است

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به خبرهای منتشرشده مبنی بر حضور او در دادگاه ویژه روحانیت گفت: امروز (سه‌شنبه) برخلاف برخی اظهارنظرها به دادگاه ویژه روحانیت نرفتم و دعوتی نیز از بنده نشده است. او افزود:‌ من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است؛ اما بنده هیچ چیزی دریافت نکرده‌ام. البته من با دوستان دادگاه ویژه روحانیت مأنوس هستم و آشنایی دارم. دعایی با تأکید بر اینکه «مشی روزنامه اطلاعات در مورد انتشار اخبار آقای خاتمی همان مشی قبلی است»، گفت: ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.

حاشیه‌های روز دانشجو در کرمان؛ حکم حراست در فرودگاه به دست اصغرزاده رسید

ایلنا: برنامه روز دانشجو در دانشگاه کرمان با وجود صدور مجوز اولیه و نصب بنر و تبلیغات در سطح خوابگاه‌ها و دانشگاه در آستانه تعطیلی قرار گرفت تا ابراهیم اصغرزاده که برای سخنرانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمان دعوت شده بود٬ در پاویون فرودگاه منتظر تصمیم نهادهای تصمیم‌گیر بماند!بر اساس این گزارش، معاون دانشجویی و مسئول حراست دانشگاه با هماهنگی حراست دانشگاه به سخنرانان اعلام کردند که از طرف برگزارکنندگان برنامه هیچ اطلاعی به ما داده نشده است. اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که برای استقبال به فرودگاه رفته بودند٬ وقتی متوجه شدند اجازه سخنرانی به اصغرزاده لغو شده است، این روند را غیرقانونی خواندند و اصرار داشتند که این مراسم برگزار شود. ارسلان مقبلی، دبیر انجمن اسلامی علوم پزشکی کرمان می‌گوید: ساعت ١٢ شب از حراست زنگ زدند و گفتند آقای اصغرزاده اجازه سخنرانی ندارد؛ در حالی که ما پنجم آذر درخواست مجوز داده بودیم و روز دوازدهم هم مجوز ما صادر شده بود و شروع به تبلیغات در سطح دانشگاه کردیم. او با اشاره به اینکه مدیر فرهنگی دانشگاه با دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان مشکل دارد، گفت: متأسفانه معاون دانشجویی هم از خود سلب مسئولیت کرده است و رئیس دانشگاه برابر فشارها عقب‌نشینی می‌کند. ابراهیم اصغرزاده نیز گفت: به‌محض اینکه هواپیما فرود آمد. گفتند سخنرانی من لغو شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بعید می‌دانم ممانعت از برگزاری برنامه‌های سیاسی٬ یک سیاست متمرکز باشد٬ گفت: به نظر می‌رسد این رفتارها بیشتر جواب‌دادن به صحبت‌های روز دوشنبه آقای روحانی در دانشگاه شریف است. اصغرزاده تأکید کرد: برخورد نیروهای حراستی خوب بوده و من هم خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانم و در صورتی که مجوز صادر شود، سخنرانی خواهم کرد.

رزمایش ضدتروریستی در اطراف تهران

ایسنا: امیر «احمدرضا پوردستان»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایشی در اطراف تهران خبر داد و گفت: رزمایش ضدتروریستی نیروی زمینی متناسب با تهدیدات داعش در روزهای آینده در اطراف تهران برگزار می‌شود که در آن از توان بالگردی هم استفاده خواهیم کرد. او تأکید کرد: ما برای دفاع از کشورمان از هر سلاحی جز تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی استفاده خواهیم کرد و می‌دانیم که ارتقای قدرت دفاعی ما از اهمیت زیادی برخوردار است. او حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق را به صورت مستشاری خواند و گفت: این فعالیت‌های ایران هم می‌تواند به صورت زمینی باشد و هم هوایی. ارتباط نظامی روسیه و ایران نیز برقرار است و اولین قرارداد ما اس ٣٠٠ و تانک T٩ است. همچنین در آینده نزدیک مقامات روس به ایران خواهند آمد و متخصصان ایرانی نیز به روسیه سفر خواهند کرد و قراردادهایی بسته می‌شود.



** ایران

اعلام جرم دادسرای رسانه علیه دعایی

سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرد. به گزارش «میزان»، یک مقام آگاه قضایی گفت: «در پی اقدام روزنامه اطلاعات در انتشار تصویر و اظهارات رئیس جمهوری دوره اصلاحات، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرد و خواستار رسیدگی از طریق دادسرای ویژه روحانیت شده است.» این مقام آگاه تأکید کرد: «دستور دادستان تهران در منع انتشار تصویر و اظهارات رئیس جمهوری دوره اصلاحات کماکان به قوت خود باقی است و در صورت تخلف مطبوعات و رسانه‌های جمعی از دستور صادره طبق مقررات اقدام خواهد شد.» از سوی دیگر «فارس» در خبری بدون منبع رسمی و با استناد به «اطلاعات به دست آمده» خود مدعی شد که «مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به دادگاه ویژه روحانیت خواسته شده و پس از تحقیق از ایشان، تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف گرفته شده است.» این در حالی است که مدیرمسئول روزنامه اطلاعات دیشب به «ایسنا» گفت: «امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتباً هم احضار نشدم.» وی افزود: «من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکردم.»  دعایی ادامه داد: «مشی روزنامه اطلاعات همان مشی قبلی است و ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.»

پورمحمدی: اسامی پولشویان را اعلام می‌کنیم

وزیر دادگستری به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هشدار داد: «اگر از تذکرات این وزارتخانه درباره پولشویی سرپیچی کنید، اسامی‌تان را اعلام می‌کنیم.» به گزارش «مهر»، مصطفی پورمحمدی در همایش «مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری» در تهران اظهار داشت: «چند صد میلیون حساب در بانک‌ها وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها، مشکلات مشخصات هویتی دارند که در حال اصلاح آن هستیم.» وی از «عزم جدی دولت برای مبارزه با پولشویی» خبر داد و افزود: «ظرف سه ماه گذشته شعب مرکزی بانک‌ها حداقل ۲ بار بازرسی شده‌اند و به تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی حداقل دو بار نمره داده‌ایم.»

ادامه مواضع ضد ایرانی ترکیه

نخست وزیر ترکیه در واکنش به برخی اظهار نظرها در ایران، واکنش تندی اتخاذ کرد. به گزارش «انتخاب»، داوود اوغلو گفت: «اگر خصومت‌ها در ایران علیه ترکیه ادامه یابد، آسیب جدی به روابط دو کشور خواهد زد.» در همین حال، نوبخت سخنگوی دولت  دیروز در پاسخ به ادعای رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر هشدار دادن به روحانی در مکالمه‌ای تلفنی تأکید کرد: «اگر اردوغان ادعا، تهدید و هشدار داده، بداند ظریف به بالاتر از او گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند.» پیش‌تر، ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب نیز در واکنش به این ادعای اردوغان خطاب به مقامات آنکارا یادآور شده بود که «هرکس باید در حد و اندازه خودش حرف بزند.» دیروز همچنین روزنامه «آکیت» وابسته به دولت اردوغان در صفحه اول خود و با عبارتی سراسر موهن به شبیه سازی سیاست ایران و اسرائیل پرداخت که نشان از عصبانیت و آشفتگی مواضع دولتمردان ترکیه دارد.

 نرخ 46 درصدی بازگشت به زندان

رئیس سازمان زندان‌های کشور خبر داد که «نرخ بازگشت به زندان در کشور ما ۴۶ درصد است.» به گزارش «ایلنا»، اصغر جهانگیر در مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان زندان‌های کل کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: «نرخ بازگشت به زندان در کشور ما بالا است ۴۶ درصد کسانی که وارد زندان می‌شوند، دارای سابقه هستند که نشان می‌دهد اجتماع نتوانسته پس از گذراندن دوره مجازات، این افراد را حمایت کند و برای آنها اشتغال ایجاد کند و این افراد دوباره به چرخه بزه باز می‌گردند.» وی افزود: «۶۴ درصد کسانی که در زندان هستند متأهلند و اگر چه جامعه در حال پیر شدن است اما جامعه زندان به سمت جوان شدن پیش می‌رود و اگر این مسأله و فرزندان این جوانان مورد توجه قرار نگیرند، آسیب بیشتری به خانواده وارد می‌شود.»



** جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت در جریان آخرین وضعیت کروبی قرار گرفت

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در جریان آخرین وضعیت سلامتی حجت‌الاسلام مهدی کروبی قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از سایت حزب اعتماد ملی آقای کروبی که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود، صبح دیروز – سه‌شنبه - تحت عمل جراحی قرار گرفت. حسین کروبی با اعلام این خبر گفته که عمل جراحی روی پای کروبی با موفقیت انجام شد و حسین فریدون، برادر و دستیار رئیس‌جمهور روحانی، با حضور در بیمارستان، از وی عیادت کرده است. فرزند آقای کروبی افزود: روز گذشته نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان، در جریان کم و کیف پرونده درمانی وی قرار گرفت.

تکذیبیه امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره یک خبر

دفتر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی اعلام کردند مراسم عقد پسر مولوی عبدالحمید در شب بیست و سوم ماه صفر بوده نه شب اربعین، در این قبیل مراسم برحسب آداب و سنن موجود آیاتی از قرآن مجید تلاوت می‌شود و معتمدین و بزرگان صرفاً جهت شهادت ازدواج حضور می‌یابند، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان هم در این مراسم شرکت کرده بود و حضور مسئولان استانی در این مراسم نشان از وحدت و همبستگی مثال زدنی اقوام و مذاهب در این استان دارد. ارسال کنندگان این دو نامه، با این مطالب، اعلام کردند مطلب چاپ شده در روزنامه کذب است درحالی که برخلاف این تکذیب‌ها،‌ مطالب این دو نامه صحت آنچه در ستون جهت اطلاع روزنامه در تاریخ 16/9/94 در این زمینه به چاپ رسیده است را تایید می‌کند زیرا اولاً در این خبر نوشته شده بود «در ایام اربعین» نه شب اربعین، ثانیاً روزنامه این اقدام را براساس سنت رایج در کشور نادرست دانسته و ثالثاً ضمن اشاره به اینکه شرکت مسئولان با نیت تالیف قلوب صورت گرفته، به آنان تذکر داده که تالیف قلوب را در اموری که با سنت‌های عموم مردم تناسبی ندارد جستجو نکنند و از راه‌های دیگر در پی تحقق این هدف شایسته باشند. ضمناً حضور بعضی افراد یاد شده در این نامه‌ها، نمی‌تواند این اقدام نادرست را توجیه کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها