در همین حوالی:

قهرمانی از جنس کارگر

بایرامعلی علایی کارگر اهل روستای «اسب مرز» شهرستان سرعین در عین نیازمندی سه میلیارد ریال دارایی برادر متوفی خود را برای تکمیل مدرسه نیمه تمام این روستا اهدا کرد.
کد خبر: ۸۶۰۵۱۰۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، خبر اهدا کمک میلیونی یک کارگر برای تکمیل مدرسه برای اولین بار توسط رسانه چشمه لر کار شد و با عناوین مختلف در رسانه ها و تلویزیون حرکت ارزشمند این فرد مورد استقبال قرار گرفت.

بایرامعلی علایی خیر نیکوکار اهل روستای اسب مرز سرعین در برنامه پایش یکی از پر بیننده ترین برنامه های اقتصادی شبکه یک از نگاه بینندگان با بیشترین رای قهرمان هفته معرفی شد.

بایرامعلی علایی با هدف زنده نگه داشتن نام برادر خویش مرحوم ازبرعلی اقدام به تکمیل مدرسه شبانه روزی شهید شکفته دل با اعتبار 3میلیارد ریال کرد و نشان داد که کار بزرگ را مردان بزرگ انجام میدهند که بینندگان برنامه پایش نیز با رای دادن به بایرامعلی وی را به عنوان قهرمان هفته ایران معرفی کردند.

گفتنی است بایرامعلی علایی کارگر ساده روستایی 5 نفر عائله دارد و بدون شک این مرد دلی به اندازه اقیانوس دارد و نام نیکش همیشه به یادگار خواهد ماند.

علایی که سرپرستی خانواده پنج نفره را برعهده دارد مبلغ سه میلیارد ریال دارایی باقی مانده از برادر مرحومش « ازبرعلی» را که در اثر سانحه رانندگی جان باخته بود را به جای صرف خود و خانواده اش به تکمیل دبستان شهید شکفته دل روستای اسب مرز هدیه کرد.

زمین این دبستان نیمه تمام نیز هدیه خانواده شهید شکفته دل می باشد و احداث آن در سال 85 شروع شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است .

بایرامعلی علایی می گوید : دلم راضی نشد که ریالی از ثروت باقی مانده از برادر مرحومم را خرج کنم و ترجیح دادم که با تکمیل ساختمان مدرسه نام او را برای همیشه زنده نگه دارم .

وی بیان کرد: با اینکه گذران و اداره خانواده پنج نفری با کارگری سخت است اما من همیشه شاکر خداوند بوده و تلاش می کنم در حد توان به نیامندان کمک کنم .

عاطف ناصری فرماندار سرعین در بازدید از ساختمان شهید شکفته دل از افتتاح این مدرسه در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: عملیات ساخت این مدرسه در سال 85 شروع و با گذشت بیش از 9 سال نیمه تمام باقی مانده بود.

وی با تقدیر از اقدام فداکارانه آقای علایی گفت: با هدیه این مبلغ ، ساختمان مدرسه تا دهه فجر تکمیل و به بهره بردای خواهد رسید.

روستای اسب مرز در بخش مرکزی سرعین واقع بوده و دارای 450 نفر جمعیت دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار