استاندار لرستان گفت: بانک های خصوصی در مقابل توسعه لرستان مسئول هستند.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۲۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بیکاری لرستان را موجب گرفتاری های بسیاری دانست و اظهار داشت: مشکل بیکاری در لرستان بسیار جدی بوده که می تواند در حوزه های اقتصادی و اجتماعی جامعه مشکل ساز شود.

لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان

وی با بیان اینکه در بسیاری از ادارات استان بیشترین مراجعه کنندگان تقاضای اشتغال دارند افزود: توقع داریم مدیران بانک های استان در پرداخت تسهیلات به مددجویان همت بیشتری داشته و برای عمل به تعهدات خود و اختصاص سهم بیشتری در این زمینه تلاش کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه منابع بانکی موجود در کشور بسیار محدود و اندک است بیان داشت: روسای بانک های استان برای گرفتن این منابع باید به مرکز رفته و با چانه زنی و برقراری رابطه با مسئولین در این زمینه تلاش کنند.

بازوند افزود: هنگامیکه مشاهده می شود بانک ملی استان تمامی منابع موجود برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را دریافت می کند بدین معناست که راهکاری برای جذب این منابع وجود داشته که سایر بانک ها نیز باید در این زمینه اقدام کنند.

رتبه۲۸ام لرستان در زمینه سرانه درآمد نتیجه عملکرد مدیران است

وی با بیان اینکه اگر به مددجویان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه رسیدگی نشود صدمات فراوانی خواهیم دید ادامه داد: اگر به این قشر رسیدگی نشود ماحصل این بی توجهی تولید فقر خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه خروجی افراد تحت پوشش سازمان های بهزیستی و کمیته امداد با میزان ورودی های آن ها قابل مقایسه نیست عنوان کرد: بیشتر شدن تعداد افراد وارد شده به کمیته امداد ماحصل عملکرد ما مدیران بوده و بدین معناست که ما مدیران نتوانسته ایم سرانه درآمدی این افراد را افزایش دهیم.

بازوند رتبه۲۸استان در سرانه درآمدی مردم را نتیجه عملکرد مسئولین دانست و گفت: این گرفتاری ها از سنوات گذشته ایجاد شده و باعث شده اند بدلیل پایین بودن درآمد مردم افراد زیادی به سمت نهادهای حمایتی هجوم آورند.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی اختصاص داده شده به لرستان با وجود محرومیت مردم آن نباید با استان های دیگر مقایسه شود اظهار داشت: نرخ بیکاری لرستان با دیگر استان ها متفاوت است لذا مدیران بانک ها نباید به مبالغ اختصاصی به استان راضی باشند و باید با پیگیری های فراوان دنبال گرفتن حق مردم این استان باشند.

بانک های خصوصی در مقابل توسعه لرستان مسئول هستند

استاندار لرستان به پیگیری های مکرر خود برای اخذ اعتبارات از حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: مبلغ۳۰۰میلیارد تومان پول اسنادی برای پیمانکاران طلب کار در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که با پیگیری های ما۵۴میلیارد تومان آن در اختیار استان قرار داده شده است.

بازوند خواستار برگزاری جلسه ای جداگانه با بانک های خصوصی استان برای پیگیری وضعیت تعهدات آن ها در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شد و افزود: بانک های خصوصی سپرده های استان را گرفته و در راستای اشتغال به کار نمی گیرند که این در حق مردم استان ظلم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بانک های خصوصی نیز در مقابل توسعه استان مسئول هستند ادامه داد: سرمایه گذاری سپرده مردم این استان در جایی دیگر گناه محسوب می شود لذا در جلسه ای با بانک های خصوصی باید تکلیف این سپرده ها مشخص شود.


ارسال نظرات