اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۲۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در تالار هلال احمر شاهرود برگزار شد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو و ایام 28 صفر شهادت امام مجتبی و پیامبر اعظم(ص) با اشاره به روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب از دانشجویان انتظاراتی دارد اظهار کرد: رهبری بر حفظ موضع انتقادی جریان دانشجویی و مراقبت از نگاههای سوسیالیستی و ماركسیستی و زنده نگهداشتن آرمانگرایی در دانشگاه و مطالعه عالمانه در تصمیم‌گیری‌ها و نقد مستمر و منصفانه نسبت به اوضاع كشور و پرهیز از قول بدون علم تاکید دارند.

وی افزود: دانشجو باید دیده بیدار جامعه باشد و همیشه آرمان خواه و آرمان طلب و مطالبه گر باشد و تلاش کند علم و عمل را با هم همراه نموده تا برای کشور و نظام خود مفید و موثر واقع شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری بر تبیین ایده اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برگزاری اردوهای جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی است و تبیینی که رهبری بر آن تاکید دارد یکی از راههای آن همین اردوهای جهادی و کمک به محرومان است.

وی تصریح کرد: سالار شهیدان برای احیا سنت پیامبر قیام کرد و یکی از سنت های ایشان کمک به محرومان و آگاهی بخشی به جامعه از طریق هجرت بود و شما باید قدر این اردوها و فعالیت ها را بدانید و بدانید در مسیر عاشورا عملاً قدم گذاشته اید.

زاهدی با اشاره به نفوذ فرهنگی بیان کرد: نفوذ فرهنگی در دستور کار استکبار و به خصوص آمریکاست و اوباما در سخنرانی های خود 43 بار از نفوذ فرهنگی صحبت کرده است و این نشان می دهد رهبری با رصد دقیق دشمن بر موضوع مراقبت از نفوذ دشمن تاکید دارند.

وی عنوان کرد: دشمنان می خواهند از طریق نفوذ به داخل بتوانند اثرگذاری خود را داشته باشند و این اثرگذاری بر روی نخبگان جامعه و جوانان به خصوص قشر دانشجوست و باید مراقب این موضوع بود.

وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: حرکت جهادی شما در مناطق محروم باید در راستای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن باشد و علاوه بر کار عمرانی باید به موضوع فرهنگ در مناطق محروم و ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی توجه داشت و آن را تحقق بخشید.

وی با اشاره به برجام گفت: با برجام 30 درصد تحریم ها برداشته می شود و 70 درصد تحریم ها که به دلایلی چون حقوق بشر و تروریسم و امثالهم است باقی می ماند و این تحریم ها که از برداشته می شود اثر خاصی بر کشور ما ندارد و به فرموده رهبری باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت و توجه داشته باشیم.

زاهدی بیان کرد: تنها راه برون رفت مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است و همین برگزاری اردوهای جهادی و ترویج سبک زندگی اسلامی و سالم و صرفه جویی که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی و راههای ترویج آن در جامعه افزود: تلاش شما جوانان در اردوهای جهادی هم کمک به آبادی کشور و هم کمک به فرهنگ عمومی جامعه است و به فرموده رهبری مظهر مجسم آیه قرآن است که بندگان خدا در راه او از همه چیز خود می گذرند تا به دیگران خدمت رسانی کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تقدیر از فعالیت های جهادی دانشجویان در مناطق محروم گفت: باید گفتمان ولایی را در جامعه ترویج نماییم و با اقدامات عملی خود در صدد تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح کلان جامعه باشیم و از این هدف منحرف نشویم.

در این مراسم که فرمانده سپاه ناحیه میامی و جانشین ناحیه و مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود و رئوسای دانشگاه ها و مسئول ناحیه دانشجویی استان سمنان با حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از مسئولین 13 گروه جهادی و دست اندرکاران اردوهای جهادی دانشگاه های شاهرود با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.

در پایان این مراسم از شرکت کنندگان به سبک اردوهای جهادی با نان و پنیر سبزی پذیرایی بعمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها