مشاور خانواده در نشست«اقتدار والدین در خانواده»:

حفظ اصالت خانواده در گرو قدرتمندی والدین است

محمد حسن گرامی با اشاره به اینکه حفظ اصالت خانواده در گرو قدرتمندی والدین است، گفت: برای حفظ قدرت والدین در خانواده لازم است مادر و پدر هر دو به یکدیگر احترام بگذارند.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۱۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:  دکتر محمد حسن گرامی در نشست موضوعی «اقتدار والدین در خانواده» که شب گذشته در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد، تپش قلب قدرت خانواده را  به تپیدن قلب مادر خانواده وابسته دانست و گفت: مدیریت قدرت در خانواده به دست پدر بوده و باید در این زمینه مدیریت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم سلامت یک فرد ، خانواده و کشور را تحلیل کنیم از «قدرت» وی صحبت می کنیم، تصریح کرد: مقدار نفوذی که انسان بر خود، خانواده و جامعه دارد، نشان دهنده میزان قدرت وی است.

گرامی اظهار کرد: همانطور که در یک کشور قدرت مهم است، قدرت و نفوذ خانواده برای پایداری این بنیان نیز اهمیت دارد.

این مشاور خانواده هشدار داد: امروزه رفته رفته جایگاه مادر در خانواده تغییر یافته که این مسئله خطرناک بوده و به اقتدار والدین خدشه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای حفظ قدرت والدین در خانواده لازم است مادر و پدر هر دو به یکدیگر احترام بگذارند، خاطر نشان کرد:  حفظ اصالت خانواده در گرو قدرتمندی والدین است.

استاد برجسته دانشگاه  قدرت اقتصادی، عاطفی،اجتماعی، پیوند، اطلاعاتی، اخلاقی و هماهنگی را از انواع قدرت در خانواده برشمرد و افزود: قدرت اقتصادی راحت ترین قدرت بوده و مدیریت این قدرت در خانواده به دست زن و بیرون از خانواده به دست مرد می باشد؛ اما غالبا باید پدر بر این قدرت اشراف داشته باشد.

وی ضمن هشدار به بانوان شاغل مبنی بر عدم ضربه زدن به قدرت اقتصادی مرد، اذعان کرد: حتی اگر زن شاغل باشد، لازم است قدرت اقتصادی به دست پدر خانواده باشد.

گرامی قدرت عاطفی را از دیگر انواع قدرت در خانواده قلمداد کرد و گفت: این قدرت عمدتا با مدیریت زن در خانواده اعمال می‌شود و از آنجاییکه این قدرت بنا به تدبیر خداوند در زبان و صحبت زن نهفته است، او می تواند با محبت و مهربانی خانواده را مقتدر نگه دارد.

این مشاور خانواده قدرت اطلاعاتی والدین را دارای اهمیت بالا خواند و تصریح کرد: کشور ما بواسطه سیستم اطلاعاتی قوی، دارای امنیتی بالایی است، از اینرو خانواده ای که والدین آن اطلاعات بالایی از فرزندان و پیرامون خود داشته باشند، به تبع موفق تر عمل خواهند کرد.

گرامی ادامه داد: والدین با قدرت اخلاق  که در اعتقادات ریشه دارد، می توانند فرزندانشان را بهتر مدیریت کنند. قدرت معنویت امروزه کلیدی برای مدیریت خانواده است.

وی در خصوص ضرورت هماهنگی بین پدر و مادر در خانواده را یادآور شد و اذعان کرد: هماهنگی بین مادر و پدر موفقیت آنها در تربیت فرزند را بیشتر خواهد کرد.

گرامی زور و اجبار، موعظه، اظهار فضل، باج دادن، قهرکردن و کناره گیری و رفاقت را از روش های اعمال قدرت در خانواده بیان کرد و گفت: استفاده هر یک از روش های یاد شده به تنهایی اقتدار خانواده را زیر سوال می برد،اما می توان با استفاده به‌جا و مناسب از هر کدام از این شیوه ها و تلفیق آنها اقتدار والدین را در خانواده حفظ کرد.

یزدبانو/


ارسال نظرات