خبرهای داغ:
فرمانده سپاه تاکستان گفت:

کمک 180نفر نیروهای بسیجی تاکستان به گرفتاران در برف

فرمانده سپاه تاکستان گفت: به تعداد 12 هزار نفر جیره خشک غذایی ارائه و 10 هزار قطعه پتو نیز اهدا شده که اقدامات لازم برای این امر با تلاش بیش از 180 نفر از نیروهای بسیجی و کادر وظیفه و رسمی سپاه ناحیه امام علی (ع) انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۱۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از تاکستان سرهنگ لطفی‌زاده فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان با اشاره به حضور مستمر و اثرگذار نیروهای بسیجی در برنامه‌های مقابله با بحران برف و کولاک اظهار کرد: حدود 12 هزار نفر از مردم و مسافران گرفتار در کولاک در عملیات‌های امدادرسانی سطح شهرستان تاکستان اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها به صورت گسترده محل اسکان مسافران را تشکیل داده است، تصریح کرد: به نیازهای مختلف مردم مانند جیره خشک غذایی، پتو، وسایل گرمایشی و غیره نیز توجه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان عنوان کرد: هدایت مردم از ورودی‌های شهر تاکستان و اسکان در محل‌های مناسب از پیش تعیین شده مانند مساجد، تأمین امنیت داخل شهر و محل استقرار مسافران، بخشی از اقدامات نیروهای بسیجی را تشکیل می‌دهد که در مدت دو شبانه‌روز در شهرستان تاکستان صورت گرفته است.

لطفی‌زاده با اشاره به استفاده از تجهیزات و امکانات مجموعه سپاه برای بهبود شرایط خدماتی مسافران گرفتار در برف و کولاک خاطرنشان کرد: تعداد 6 دستگاه از خودروهای کمک‌دار و شاسی بلند برای امدادرسانی و رفع مشکلات مسافران به‌کارگیری شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان، جابه‌جایی مسافران، گشت‌زنی، رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و برخی امور دیگر را جزو وظایف و اقدامات انجام شده از سوی نیروهای بسیجی در کولاک اخیر عنوان کرد.

این مسئول مطرح کرد: یکی دیگر از اقدامات نیروهای سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان، همکاری با اداره توزیع نیروی برق برای رفع مشکلات حوزه برق و انرژی را شامل می‌شود که به خصوص در روستاهایی که مسیر کابل‌های آن‌ها قطع شده بود به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

لطفی‌زاده تأکید کرد: تهیه جیره غذایی نیز بر عهده جمعیت هلال احمر و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکستان بوده که توزیع آن با همت نیروهای بسیجی برای مسافران انجام شده است.

مطابق این گزارش، اقدامات نیروهای بسیجی که در عموم فعالیت‌های مورد نیاز جامعه به خصوص در شرایط بحرانی به کمک اقشار مردم می‌آیند موجب توسعه فرهنگ انقلابی و جهادی در جامعه می‌شود.

فرهنگ و تفکر بسیجی که برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی محسوب می‌شود اهمیت بسیار مطلوبی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و این مهم با رفع محرومیت و مشکلات از جامعه که در فصول مختلف سال مورد توجه نیروهای بسیجی قرار دارد امکان‌پذیر است.

 

1007/پ30/*ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها