خبرهای داغ:

مراسم وداع با شهدای گمنام در میداوود برگزار شد.

مردم و مسئولان شهرهای مختلف خوزستان با حضور در مراسمات باشکوهی با شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۳۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، مراسم وداع با شهدای گمنام با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف خوزستان در شهر میداوود و روستاهای اطراف آن برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم استقبال از شهدا در شهر میداوود، به منظور برگزاری مراسم وداع و برپایی مراسم سوگواری پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس از شهر میداوود راهی روستای سرله از توابع این شهر شد.

در طول مسیر مردم روستاهای مختلف که از حضور شهدا در روستای خود باخبر شده بودند گرداگرد این عزیزان حلقه زدند و پیکرهای مطهر این لاله‌های بی نشان را در آغوش کشیدند و برای دقایقی تشییع کردند.

اهالی روستاهای سردشت میداوود، تیغِن و دوگَچه پیکر این شهدا را در برگرفتند و برای شرکت در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا روستای سرله بدرقه کردند.

در روستای گُدارپِهن مراسم با شکوهی با حضور بیش از 5 هزار نفر از مردم شریف و شهیدپرور منطقه برگزار شد که حاضران در کنار شهدای والامقام زیارت عاشورا را قرائت کردند.

همچنین در این آیین حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام مجتبی (ع) بر وحدت و همدلی مردم تاکید کرد و گفت: امیدوارم شهدای والامقام با حضور خود وسیله‌ای برای اتحاد بیشتر شوند.

یس شورای فرهنگ عمومی باغملک افزود: شهدای والامقام با همدلی توانستند در برابر دشمن بعثی و جهان غرب ایستادگی کنند و به پیروزی برسند، ما نیز هم اکنون به برادری و اتحاد نیازمندیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

پس از برگزاری این آیین کاروان حامل شهدای والام به سمت شهر میداوود حرکت کرد که در راه بازگشت در روستای میداوود وسطی برای دقایق متوقف شد و اهالی این روستا در کنار این شقایق‌های خونین و مزار سردار شهید علی نوری، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر 7 ولیعصر (عج) خوزستان یکی از شهدای شاخص این منطقه به عزاداری پرداختند.

در حوزه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) میداوود نیز مراسم معنوی با عنوان «شبی با شهدا» با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در کنار پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در این آیین نیز آیت‌الله سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و برادر شهید سید محمدرضا حسن‌زاده به سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای والامقام به خاطر پاسداری از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و پیروی از امر رهبر و ولی امر خود به جنگ با دشمن رفتند و به شهادت رسیدند.

همچنین اهالی روستای دوراهی و روستاهای اطراف آن در مسیر انتقال شهیدان والامقام از باغملک به میداوود، پیکر این شقایق‌های خونین را در بر گرفتند و پس از وداع با این لاله‌های بی‌نشان زهرایی، آنها را بر دستان مهربان خود قرار دادند و تشییع کردند.

بخش میداود از توابع شهرستان باغملک 72 شهید را تقدیم به آرمان‌های نظام  جمهوری اسلامی کرد که سردار شهید علی نوری، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر 7 ولیعصر (عج) خوزستان یکی از شهدای شاخص و شهید محمدرحیم ممبینی از شهدای جاویدالاثر این بخش است.

شهید سید مصطفی موسوی تنها شهید نسل سومی، شهید محمد خادم، مسن‌ترین شهید و شهیده آمنه (لیلا) کردزنگنه خردسال‌ترین شهید بخش میداوود هستند.

همچنین روستای سرله از توابع شهر میداوود چند شهید از جمله سردار شهید محمدصادق کردزنگنه، شهید بهمن کردزنگنه، شهید ریواز و شهید پرویز کردزنگنه را تقدیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.





ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار