خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت شهید هادی کجباف، از شهدای مدافع حرم خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۳۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، در شب رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانگداز سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین بزرگداشت شهید هادی کجباف، از شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و دوستان و همرزمان شهید در اهواز برگزار شد و مردم خوزستان به این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

در این آیین نورانی که آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز نیز حضور داشت زیارت عاشورا اباعبدالله الحسین (ع) از سوی مداحان اهل بیت (ع) قرائت شد.

خانواده شهید سید جاسم نوری، خانواده شهید فرشاد حسونی‌زاده و جمعی از دوستان شهید محمد ظهیری و شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر نیز در این آیین معنوی حضور یافتند و یاد و خاطره شهید مدافع حرم هادی کجباف را گرامی داشتند.

در این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در سخنان کوتاهی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و قبل از آن یعنی پیروزی انقلاب اسلامی شهید کجباف سهم زیادی داشت و با این روحیه جهادی ادامه داد تا اینکه مرزهای اسلام به خطر افتاد.

وی با اشاره به حضور شهید کجباف در سوریه بیان کرد: در هر جا اسلام و حقایق اسلام ناب محمدی (ص) به خطر بیفتد باید به دفاع از آن بپردازیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در سوریه کسانی هستند که نه تنها کارشان آدم کشی و جنایت است بلکه هدفشان نشان دادن یک چهره زشت از اسلام است و اینها و دیگر گروه‌های تکفیری مانند داعش خطر بزرگی برای اسلام هستند.

وی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) گفت: ایشان نه تنها برای مسلمین بلکه برای همه اهل عالم رحمت است حتی برای سایر ادیان و مذاهب نیز یک نعمت بزرگ خواهد بود.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به این مطلب که حضرت محمد (ص) زحمت‌های زیادی برای اسلام و بشریت کشید، تصریح کرد: پیغمبر اسلام، پیامبر رحمت و مهربانی است و برای این کار مبعوث شد، اما الان داعشی‌ها می‌گویند که پیرو ایشان هستند ولی شمشیر را از رو بسته‌اند و همه جنایت‌هایشان را به اسم اسلام انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری به ویژه داعش جنایت‌های زیادی انجام داده‌اند موصل را در عراق گرفتند و از آن طرف به رقه در کشور سوریه وصل کردند که این کارها در خبرگزاری‌های خارجی به اسم دولت اسلامی ثبت می‌شود و واژه داعش نیز خلاصه جمله دولت اسلامی عراق و شام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به گروه‌های تکفیری گفت: خداوند روی شما را سیاه گرداند آیا اسلام حقیقی این است که جنایت و کشتار می‌کنید و اسمش را اسلام می‌گذارید؟

در این آیین همچنین یاد و خاطره شهید امیرعلی هویدی، نخستین شهید مدافع حرم دزفول و شهید روزبه هلیسایی از شهدای مدافع حرم خوزستان و دوست و همرزم شهید هادی کجباف نیز گرامی داشته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها