با حضور مسئولان شهرستانی، روحانیون و جمعی از مردم، مراسم سوگواری رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد جامع شهر بیله سوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۱۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور پر شور عزاداران حسینی شهر بیله سوار در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم حاج رضا فرحناک مداح اهل بیت عصمت و طهارت از شهرستان اردبیل، با اجرای دل نشین و محزون خود حاضرین در مجلس را محزون و گریان کرد.

همچنین حضور نیروهای نظامی و انتظامی از نکات جالب توجه این مراسم بود که در کنار مردم و مسئولان شهرستان به سوگواری پرداختند.

پس از مداحی و نوحه سرایی، حجت‌الاسلام عادلی، از روحانیون فعال در شهرستان نیر سخنران این مراسم بود.

حجت‌الاسلام عادلی در بررسی و تشریح موضوع ایمان به خدا و رسول او با طرح سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد اعمال و رفتار ما به پیامبر شباهت دارد گفت: باید اعمال و رفتار ما مطابق پیامبر و سیره اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی به علت عدم رشد معنوی در جامعه اشاره کرد و افزود: تا زمانی که رفتار و اعمالمان در یک محور نباشد رشدی در معنویات نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری مغان امروز پیش از سخنرانی و مداحی، زیارت از راه دور پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نیز توسط حاضرین قرائت شد.

ارسال نظرات