در 28 صفر:

برگزاری مراسم عزاداری 28 صفر در گیوی

اهالی شهر گیوی در سوگ رحلت خاتم نبوت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۲۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، بیرق های عزاداری در کوچه ها، خیابان ها، مساجد، حسینیه ها و تکایا شهر گیوی برافراشته شده است.

اهالی این شهر در مساجد با حضور در مراسم عزاداری به سوگ رحلت خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) به سوگ نشستند و با چشمانی اشک آلود مرثیه غم سر دادند.

سوگواران و عزاداران هیات های عزاداری درقالب دسته های سینه زنی منظم در خیابان های شهر گیوی به راه افتاده و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش به عزاداری پرداختند.

همچنین بسیاری از مردم ولایتمدار این شهر با پهن کردن سفره های نذری ارادت خود را نسبت به مقام شامخ نبوی و علوی ابراز کردند.

آیین های تعزیه و شبیه خوانی نیز در این روز در حال اجراست و این مراسم سنتی که بیشتر مربوط به زندگانی و مظلومیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) می باشد مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

همچنین همزمان با بیست و هشتم صفر و سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) مراسم قرائت زیارت از بعید در مساجد شهرستان کوثر برگزار شد.

در قرائت این زیارت که زیارت نامه خوانی از راه دور یا 'از بعید' است، خیل عزاداران رسول الله و امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع شهر گیوی حضور داشتند.

در این مراسم پس از قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی در سوگ نبی اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان شهرستان در این آیین جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری 28 صفر در این شهرستان بخشیده بود.

امام جمعه کوثر در حاشیه این آیین گفت: زیارت پیامبر (ص) از بعید از راه های ارتباطی با پیامبر اسلام است و می تواند از نظر معنویت در انسان تاثیر بسزایی ایفا کند.

حجت الاسلام عسگر بیگی افزود: زیارت 'حضرت رسول از بعید' زیارتی وارده در مفاتیح الجنان است که روز رحلت حضرت محمد (ص) در تمام مساجد، تکایا و زیارتگاه ها قرائت می شود.

امام جمعه کوثر با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های اسلامی و گرامیداشت مقام والای پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: برگزاری چنین مراسمی زمینه لازم برای ترویج فرهنگ و معارف ناب نبوی را در جامعه فراهم می کند.

ارسال نظرات