خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

اربعین بزرگترین تجمع بشری /حادثه اصفهان چراغ قرمزی که مسئولان باید با آن برخورد کنند

آیت الله نورمفیدی:در گزارش آمانو نکات مثبت و منفی وجود داشت که مسئولان جواب آن را داده اند.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۹۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان در جمع نمازگزاران مصلی وحدت اظهار کرد:خداوند نعمتهای زیادی را به انسان داده است که انسان باید قدر این نعمتها را به خوبی بداند و با نیکی با آن رفتار کند والا خداوند این نعمت را از انسان خواهد گرفت.
وی درادامه با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت :امام رضا (ع) می فرمایند بدترین مردم کسی است که خیر وبرکتش را از مردم منع می کند و با زیر دستان خود بد رفتاری می کند.
خطیب جمعه گرگان اذعان کرد: کسی که بر لب نام امام رضا(ع) یا امام حسین (ع) را بر لب ادا می کند باید در رفتار و کردارش نیز این سخیت وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت :مردمی که از سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت کردند عظمت آرمان ابی عبدالله الحسین (ع) را در قالب شکوه دینی به نمایش گذاشتند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی و ابعاد مختلف مراسم اربعین حسینی گفت:فردی که با عشق و علاقه در این مسیر قدم بر می دارد به فرموده امام صادق (ع) برای هر قدم او حسنه ای می نویسند و در مقابل یک گناه از او محو میشود و بعد از آنکه به وطن خود بر می گردد فرشته ای از طرف خداوند حامل این پیام برای او خواهد بود که گناهان گذشته ات را  خداوند بخشیده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: میلیون ها نفر قریب به 27 میلیون زائر پذیرایی می شوند و حادثه ای کوچک هم اتفاق نمی افتد اما در منا با 3 میلیون نفر جمعیت آن حادثه تلخ رخ می دهد.
خطیب جمعه گرگان افزود: اربعین بزرگترین تجمع بشری است که میلیون ها انسان برای یک آرمان الهی بشری ، آرمانی که طرفداری از عدالت می کند و با ظلم ضدیت دارد و در پی آگاهی انسانهاست و مبارزه می کند با آنهایی که می خواهند مردم را در جهل و گمراهی قرار دهندگرد یکدیگر جمع می گردند.
آیت الله نورمفیدی عظمت این جریان (اربعین حسینی )را در راهپیمائی بی نظیری دانست که اهداف سید الشهداء را برای بشریت بیان می کند و در بعد جهانی و بین المللی انعکاس می یابد تا جایی که مسیحیان را نیز برای بزرگداشت این شخصیت (امام حسین ) به کربلا می کشاند.
 نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در گزارش رئیس این آژانس نکات مثبت و منفی وجود داشت که مسئولان به آن پاسخ دادند ولی آن چیزی که مهم است این است که همه دنیا و مجامع بین المللی اعتراف کردند که در فعالیت های هسته ای ایران انحرافی وجود نداشته با اینکه جمهوری اسلامی پیشتر اعلام کرده بود که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم .
خطیب جمعه شهرستان گرگان در پایان حادثه اصفهان را چراغ قرمزی دانست که مسئولان باید با این رفتار غیر انسانی برخورد کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار