حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این که عروسی ها باید بدور از ارکست و موسیقی های حرام باشد خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه، قاطعانه برخورد می کند.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۱۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» یکی از آثار پرهیزگاری و رعایت تقوا را استمرار دوستی عنوان کرد ودر ادامه به تفسیر سوره مبارکه زخرف آیه 67 پرداخت و اظهارداشت: خداوند می فرماید: الاخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو الا المتقین ): (دوستان صمیمی در آنروزدشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران.

وی افزود: خلیل یعنی دوستی که حاجت دوست خود را بر می آورد. و مراد از (اخلاء)مطلق کسانیست که به یکدیگر محبت می کنند، چه اهل تقوی ، که به خاطر خدا بایکدیگر محبت می کنند و چه اهل دنیا که دوستی شان بخاطر منافع مادیست ، اما درقیامت همه دوستیها مبدل به دشمنی می شود، غیر از دوستی اهل تقوی چون آنها به خاطر خدا به هم محبت می کردند و هر یک دیگری را بر نیکی و تقوی و التزام به احکام و حدود الهی مساعدت می نمود،

امام جمعه هرات گفت:تقوا و پرهیزگاری دوستی ها را پایدارت و باداوم تر می کند.

خطیب نماز جمعه در ادامه به ذکر دو نکته بسنده کرد.

حجت الاسلام جعفیری اظهار داشت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در بعد اقتصاد باید همه مردم اعم از مسئولن و مرم باید راهکار ارائه دهند

وی گفت:راه عزت و سربلندی کشور در گرواقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: تنها راه نجات کشور و مبارزه با تحریم های دشمن و خنثی کردن تهدید های دشمنان این است که اقتصاد را پویا و زنده کنیم.

جعفری افزود:اقتصاد مقاومتی بر همه مردم مهم است و نباید فقط بر عهده دولت بگذاریم.

حجت الاسلام جعفری گفت:استفاده از کالاي توليد داخل باید به فرهنگ جامعه تبديل شود.

جعفری در ادامه به هجمه های فرهنگی دشمنان اشاره و اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و اینترنت معظلی اساسی برای جامعه اسلامی شده است و باید باری حل این معظل چاره ای اندیشید.

امام جمعه هرات در خطبه دوم به مناسبت های ماه ربیع الاول پرداخت.

حجت الاسلام جعفری با اشاره اغاز ماه ربیع الاول و شروع عروسی ها، به نحوه برگزاری این مراسمات اشاره کرد.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این که عروسی ها باید بدور از ارکست و موسیقی های حرام باشد خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه، قاطعانه برخورد می کند.

ارسال نظرات