فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه و بسیج سعی به عنوان بازوی ولایت در تمامی صحنه‌ها نقش خود را ایفا می‌کند از این‌رو برای جلوگیری از نفوذ دشمن سپاه در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی به وظیفه خود عمل می‌کند چراکه اگر نفوذ استکبار مورد غفلت قرار گیرد می‌تواند در ایجاد شکاف و سنگ‌اندازی در راه انقلاب موثر باشد.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۵۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به هدف آمریکا برای نفوذ در ارکان تصمیم‌گیری کشور اظهار داشت: استکبار از دیرباز به دنبال نفوذ بوده و برای آن روش‌های متعددی را تعریف کرده، مقام‌معظم رهبری به عنوان علمدار و سکاندار انقلاب ضمن دیده‌بانی از انقلاب اسلامی خطرات مختلف را نیز متذکر می شوند.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری درباره بحث نفوذ استکبار 70 مرتبه امسال به دولت اسلامی و مردم جهان اسلام آن را هشدار داده‌اند، دشمن روش‌های خاص خود را برای نفوذ دارد نفوذ از طریق جاسوسان، نفوذ از طریق مسائل فرهنگی که ابزار آن را در اختیار دارند فضای مجازی که در اختیار گرفته‌اند و آخرین دستاورد آن تلگرام است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اگرچه افراد ارزشی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن از این فضای مجازی بهره‌برداری می‌کنند اما واقعیت این است که این دستاوردهای بشری کاملا در اختیار استکبار قرار دارد به ویژه سیستم‌های جدید که سرورهای آن در خارج از کشور است از این امکان به منظور هجمه فرهنگی، تغییر زیرساخت فکری، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی و شایعه پراکنی برای بر هم زدن وحدت جامعه بهره می‌برند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به دیگر سناریوهای دشمن برای نفوذ در کشور گفت: راهکارهای دیگری هم وجود دارد که دشمن از آن سوء استفاده می‌کند از جمله مسائل اقتصادی که اگر غافل شویم دشمن به چشم بازار مصرف به ما نگاه می کنند و اجازه نمی دهند تکنولوژی روز در اختیار داشته باشیم و اینکه همراه واردن کردن تولیدات خود فرهنگشان را به ما تحمیل می‌کنند.

وی افزود: دشمن راه نفوذ دیگری دارد و چند ماه گذشته بود که از سوی یکی از شخصیت های مطرح غربی اعلام شد که 60 هزار انسان فرهیخته از کشورهای اسلامی در آمریکا و اروپا تربیت کرده‌ایم که بیش از یک‌هزار نفر آنان در سمت‌های مهمی در کشورهای اسلامی در حال فعالیت هستند که بی‌شک این افراد منافع استکبار را دنبال می کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های تاسیس دانشگاه‌های بین‌المللی بردن مغزها و به کار گرفتن مغزهاست و دیگری تربیت انسان‌هایی است که برای کسب علم می‌روند و پس از بازگشت مورد بهره‌برداری آنان قرار می‌گیرند، البته افرادی مثل شهید چمران و چمران‌ها هستند که با وجود تحصیل در دانشگاه‌های غربی مسخ فرهنگ غرب نمی شوند چرا که مایه‌های دینی دارند و باز می گردند و منشا خیر و خدمت در جامعه خود می‌شوند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر ترفندهای استکبار گفت: پول، فساد، فحشا و مسائلی از این دست را استکبار استفاده و نفوذ خود را عملی می‌سازد، اهمیت این نفوذ زیاد است که اگر مورد غفلت قرار گیرد در فروپاشی جامعه و همچنین در ایجاد شکاف، اختلاف و سنگ‌اندازی در راه انقلاب می‌تواند موثر باشد.

سپاه و بسیج به عنوان بازوی ولایت در تمامی صحنه‌ها حماسه آفرین هستند

وی افزود: سفارتخانه‌ها یکی دیگر از روش‌هاست که در ظاهر برای تعامل میان کشورهاست و معمولا برای جاسوسی، تحمیل فرهنگ و اراده، همکاری و پشتکاری از براندازان و دیگر کارکردها که بخشی از آن نفوذ است از سوی استکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اهمیت نفوذ بسیار مهم است که اگر مراقبت نکینم ممکن است گرفتار توطئه‌های دشمنان شویم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سپاه و بسیج سعی کرده تا به عنوان بازوی ولایت در تمامی صحنه‌ها نقش خود را ایفا کند یکی از ماموریت اساسی سپاه دفاع از ارزش‌های در تمامی سطوح است بنابراین برای جلوگیری از نفوذ دشمن سپاه در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی دیگر در این عرصه به وظیفه خود عمل می‌کند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به اقدامات سپاه در بحث مقابله با نفوذ دشمن گفت: سپاه موفق شده در زمینه‌های مختلف در رابطه با جلوگیری از نفوذ نقش ایفا کند که یکی از این موارد دستگیری جاسوسانی بود که در بعضی از دستگاه‌ها نفوذ کرده بودند، جلوگیری از بسیاری از مسائل در عرصه‌های مختلف در راستای نفوذ که دستگیری جاسوسان تنها بخشی از آن بوده است.

وی افزود: گاه‌سازی، افشا سازی و شفاف‌سازی چهره تزویر سپاه نقش داشته که در سطوح مختلف در حال اجراست در بحث خوداتکایی و عدم وابستگی اقتصادی، عمران کشور در راستای کاهش وابستگی به غرب و با اگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی در بحث مسائل فرهنگی نیز سپاه نقش آفرین بوده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در بحث صنایع نظامی که می‌تواند بخشی از ایجاد وابستگی و نفوذ باشد توانسته‌ایم پیشرفت درخور توجهی داشته باشیم در هر یک از این عرصه‌ها که توانسته‌ایم موفقیت کسب کنیم به نوعی جلوی نفوذ دشمن را نیز سد کرده‌ و با اقدامات ایجابی سپاه در حال دفاع از ارزش‌های جامعه، انقلاب و اسلام است و در صحنه‌های مختلف می‌توان عملکرد سپاه را دید.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی نقش مهمی را ایفا می‌کند، سپاه متکی به بسیج و مردم است و سپاه نهادی مردمی بوده که به طور قطع از توان مردم نیز نهایت استفاده را می‌کند شاید روزی سپاه بتواند در بحث جلوگیری از نفوذ دشمن اطلاعات بسیار خوبی را به امت اسلامی ارائه کند ولی از آنجا که بخشی از این موارد به امنیت جامعه و کشور بازمی‌گردد و از سوی دیگر حتی دشمن نیز نباید بفهمد چه اتفاقاتی رخ داده لذا سپاه معذور از گفتن برخی اطلاعات و اقداماتی است که تاکنون انجام داده است.

انتهای پیام/



ارسال نظرات