حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور چند میلیونی زائر در کربلای حسینی گفت:پیاده‌روی اربعین، نخ تسبیح وحدت بین کشورهای اسلامی بود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۷۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا،حجة الاسلام حسینی زاده امام جمعه عقدا در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته عقدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام رضا(ع) بیان خدیث قدسی سلسه الذهبیه از دهان گهربار آن حضرت را یادگاری ارزشمند برای مردم ولایتی ایران دانست و بر تقلید بر سیره و اخلاق این همام تاکید کرد.

وی درباره سال‌های زندگی امام رضا(ع) در طوس و نحوه شهادت مظلومانه آن حضرت، اظهار کرد: علت حضورامام رضا(ع) در ایران در ظاهر دعوت مأمون خلیفه وقت عباسی و در حقیقت نوعی اجبار و تبعید تلقی می‌شد به طوری‌که آن امام بزرگوار در زمان ترک مدینه همه یاران و عزیزان خود را جمع کرد و از آن‌ها خواست که برای او گریه کنند، چون این سفر، سفر مرگ او خواهد بود. با این وجود امام رضا(ع) در تمام طول مسیر لحظه‌ای از روشن‌گری و هدایت مردم و تبیین علل لزوم پایبندی مسلمانان به اصل امامت فروگذار نکرد.

حسینی زاده بیان کرد،حضور میلیونی مسلمانان از 50 کشور جهان آثار اجتماعی فراوانی داشت و اهم آن‌ها نمایش اقتدار جهانی بود. در واقع این محبت اهل‌بیت(ع) است که به تقویت رابطه ایران و عراق منجر شده و آنانی که هنوز جنازه کشته‌شدگان اخیر آذربایجان را به خانواده‌های‌شان تحویل نداده‌اند باید بدانند کمونیست حتی در طول هفتاد سال تلاش نتوانست چراغ شیعه را بین محبان اهل‌بیت(ع) خاموش کند.

وی با بیان این‌که هر کس با هر میزان استطاعت می‌تواند مطابق توان خود در راستای تحقق وقف اقدام کند، افزود: این امتیاز سنت حسنه وقف است که مردم باید نسبت به آن شناخت پیدا کنند.

حسینی زاده با تأکید بر ضرورت شناخت نیاز جامعه در حوزه عمل به وقف گفت: بسیاری از نیازهای جامعه از دید واقفان مغفول مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نیازهای اجتماعی اشاره کرد.

وی برطرف کردن نیازهای اجتماعی به‌واسطه سنت حسنه وقف را زمینه‌ساز پیشگیری از بسیاری معضلات اجتماعی دانست.

حسینی زاده بیان داشت:بخاطر برپایی پرشور عزاداری در ایام محرم و صفر اظهار داشت که تا مادامیکه سایه عزاداری اباعبدالله بر این کشورقرار دارد لطف خداوند نیز به پاس حرمت این شهید همیشه مددکار ملت خواهد بود.

خطیب جمعه عقدا یادآور شد،که امروزه به لطف و تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب دولت های استکباری و دست نشانده روز به روز به ورطه نابودی فرو خواهد رفت که نمونه آن شکست مفتضحانه آنان در یمن و سوریه می باشد.

وی همچنین،شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب را نیز به مردم تسلیت گفت و بر ادامه راه این شهید بزرگوار تامید کرد.

گرامیداشت روز وقف و توصیه به زنده نگه داشتن سنت حسنه وقف از دیگر بیانات حجة الاسلام حسینی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه عقدا بود.


ارسال نظرات