امام جمعه ابرکوه گفت: وقف ضامن گسترش عدالت و مساوات در بین مردم و پشتوانه فعالیت ها و امور خیریه می باشد و موقوفاتی که با هدف ترویج فرهنگ اسلامی است بسیار پسندیده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۸۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام حسینی در خطبه های خود به بیستم آذر سالروز شهادت شهید محراب مرحوم آیت ا.. دستغیب است که توسط کوردلان منافق در 20 آذر سال 60 صورت گرفت اشاره کرد و افزود بزرگ مردی که فقیهی فرزانه و عارفی کامل و معلم اخلاق و مهذّب نفوس بود و تابلو زندگی او، بزرگ منشی در قالب ساده زیستی و مردم دوستی را که همواره با ذکر و یاد خدا بود نوازنده چشمها می نمود.

وی در ادامه افزود: بنده حداقل 5 سال از نزدیک تلمّذ و شاگردی ایشان را داشتم و شاهد بودم که زندگی ساده و محقرانه ایشان شباهت تام با سیره اجدادش داشت. زیرا از هرگونه مظاهر فریبنده دنیا گریزان بود و دلدادگی او به اهل بیت(ع) وی را محبوب القلوب همه مردم کرده بود.

امام جمعه ابرکوه در مورد ویژگی های شهید دستغیب و دعوت جوانان به تاسی از وی، افزود: ریاضت های شرعی و پرهیز از غذاهای الوان و اکتفا به لقمه ای نان و پنیر و مجاهدات و ترک شهوات، از او بدنی لاغر و رنجور ساخته بودو اکثر روزها را روزه بود، و به همین علت، حضرت امام او را هادی مردم، عالمی عامل و متعهد به اسلام و خلاصه شخصیتی ارزشمند می دانست.

خطیب جمعه ابرکوه ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: زائران حسینی با حضور عظیم 25 میلیونی خود قدرت نرم جبهه پیروان مکتب اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند و عظمت شیعه در برابر کفار، پس از قرن ها به تصویر کشیدند.

امام جمعه ابرکوه حماسه اربعین حسینی را باعث ایجاد ظرفیتی عظیم برای جهان اسلام عنوان کرد و گفت: اربعین فرصتی شد در جهت زمینه سازی برای هم اندیشی جهان اسلام تا صدای کوس رسوائی اسلام امریکائی و اسلام داعشی را به گوش جهانیان برسانند و مردم دنیا خصوصاً جوانان اروپائی و امریکائی با الهام از نامه رهبر بزرگ جهان اسلام، واقعیت های شیرین این آئین را در آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) جستجو کنند.

حسینی ضمن تسلیت روز شهادت امام رضا علیه السلام، هنر این امام همام را تثبیت موقعیت تشیّع دانست و افزود: گرچه هدف مامون از آوردن امام رضا(ع) به مرو و خراسان، خنثی کردن خطر علویان بود، اما ردّ اولیه پیشنهاد ولایت عهدی توسط امام رضا (ع) نقشه آنان را خنثی کرد و به معنای دفع توهم عوامل فتنه بود که می خواستند امام (ع) را تشنه قدرت معرفی کنند.

وی گفت: امام هشتم(ع)، در مقام قانونی و حکومتی خود فریاد بلند حقانیت مکتب اهل بیت(ع) شد و حقایقی را که 150 سال امامان قبل از ایشان آرزوی اظهارش را داشتند محقق گشت، حکم تقیه را لغو کرد، با مناظرات و بیانات و مستمر با مردم، موجبات دلگرمی پیروان مکتب اهل بیت (ع) را فراهم ساخت و مامون در این قمار بزرگ نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه بسیاری از چیز ها را هم از دست داد.

امام جمعه ابرکوه در بخش پایانی خطبه های خود به هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف ضامن گسترش عدالت و مساوات در بین مردم و پشتوانه فعالیت ها و امور خیریه می باشد.

حسینی افزود: روایت شریفه نبوی میفرماید: إِذَا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلا فی ثَلاثٍ : صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ ، أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ ، أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ .یعنی وقتی اولاد آدم میمیرد عمل او قطع میشود مگر در 3 چیز ،صدقه جاریه (یعنی وقف) ،و نیز عملی که از آن سود برده شود (مثل کتاب و نوشتار علماء)و فرزند صالحی که برای او دعا کند.

امام جمعه ابرکوه در پایان اظهار داشت:در ابرکوه طی سال گذشته 15 وقف جدید به ثبت رسیده است که مردم باید نسبت به رقابت موقوفه حساس باشند؛ مال الاجاره را از موقوفات به اوقاف بدهند.

حسینی به نمازگزاران گفت: شما مردم مومن به فکر خود و فردای قیامتتان باشید و بهترین کار این است که بخشی از ملک خود را به هر نیتی که دارید وقف کنید تا از شما احسان ماندگار بماند.


ارسال نظرات