الان که دولت تصمیم به آزادسازی قیمت ها گرفته پس باید استانداردهای هوایی را نیز در این صنعت رعایت کنند، برای مثال تأخیر در حرکت پروازها باید حساب شده و به مسافران خسارت پرداخت شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۸۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از طرح بی اساس شناورسازی قیمت بلیت های هواپیمایی اظهار داشت: این آزاد سازی قیمت در 170 مسیر هوایی صورت گرفت و اولین موج افزایش قیمت آن نیز برای مسیر تهران- مشهد بود که دیدیم با نارضایتی و اعتراض مردم همراه بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان صنعت هوایی کشور را به صورت دستوری اداره کرد، افزود: الان که دولت تصمیم به آزادسازی قیمت ها گرفته پس باید استانداردهای هوایی را نیز در این صنعت رعایت کنند، برای مثال تأخیر در حرکت پروازها باید حساب شده و به مسافران خسارت پرداخت شود.

وی با تأکید بر شفاف سازی کامل این طرح برای مردم، گفت: انجام ناگهانی و بدون اطلاع این طرح اعتراض و نارضایتی مردم را به دنبال داشت و عده ای نیز از این فرصت استفاده کرده و بازار سیاهی برای فروش بلیت های هوایی ایجاد کرده اند.

خسروی با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن روند خرید و فروش بلیت های هوایی در طرح شناورسازی قیمت بلیت هواپیما، یادآور شد: ما امروز تنها 3 الی 4 ایرلاین در کشور داریم که به صصورت الکترونیکی بلیت های خود را به فروش می گذارند و مابقی بلیت ها توسط دلالان عرضه می شود. متأسفانه هیچ اراده جدی برای برخورد با این قضیه وجود ندارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس در خاتمه اذعان کرد: تا زمانی که سازمان هواپیمایی کشور اینگونه مشکلات را برطرف نکند و فعالیت شرکت ها و آژانس های هواپیمایی را به صورت شفاف برای مردم منعکس نکند، نباید انتظار از بین رفتن مشکلات در صنعت هوایی کشور را داشته باشیم.

ارسال نظرات