محسن مهران نیا از جوانان خوش ذوق و خلاق استان البرز است که در رشته مکانیک تحصیل می کند و با بهره گیری از فناوری های روز با توجه به سن کمی که دارد دست به اختراع خودروی هوشمند زده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۹۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، امروزه جوانان ایران زمین با بهره گیری از دانش و فناوری در تولید محصولات اختراعاتی انجام می دهند که ضمن تحسین برانگیز بودن آنها، نشان می دهند که می توان روی پای خود ایستاد و نسبت به تولید ملی و تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی دست به اقدامات موثری زد.

محسن مهران نیا از جوانان خوش ذوق و خلاق استان البرز است که در رشته مکانیک تحصیل می کند  و با بهره گیری از فناوری های روز با توجه به سن کمی که دارد دست به اختراع خودروی هوشمند زده است.

ازاین رو در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص اختراع خود چنین گفت: این خودرو دست ساز تک نفره و دو  نفره می باشد کهاز قابلیت های آن  می توان به مصرف سوخت پایین، سیستم هوشمند کلاج و کمربند،سیستم کنترل سوخت، سیستم نمایشگر دنده، سیستم ریموت استارتر هوشمند بدون سوییچ اشاره کرد که این طرح با وجود اسپانسر در ایران و استان قابلیت تولید را دارد.

وی در خصوص هزینه و مشکلات موجود در ساخت این خودرو گفت: هزینه ساخت این دستگاه 10 میلیون تومان بوده است ولی برای تولید انبوه مبلغ 4 میلیون تومان باید هزینه شود که البته نبود امکانات و قطعات مورد نیاز از جمله مشکلات در ساخت این خودرو بود.

این جوان البرزی حمایت و انرژی خانواده و علاقه به نوآوری و تولید کار جدید را از دلایل موفقیت خود دانست و به چگونگی تصمیم گیری در خصوص اختراع این خودرو چنین گفت: از اوایل هنرستان که رشته مکانیک را در هنرستان انتخاب کردم علاقه زیادی به ساخت یک وسیله ای بودم که رفته رفته جرقه ساخت این خودرو در ذهنم زده شد و از آنجا که علاقه بسیاری داشتم شروع به ساخت خودرو نمودم .

وی ادامه داد: اولین کار من حدودا سه ماه طول کشید یک متر که راه رفت خستگی از تنم بیرون رفت و با این وجود دلسرد نشدم و تا کامل شدن این طرح تلاش کردم و زمانی خستگی کامل از تنم خارج شد که که به نام خودرو تی آن جی ثبت و به رتبه کشوری رسید.

مهران نیا افزود: این طرح اولین خودرویی است که در اتوبان تست و به نمایشگاه رسید و تمامی ساخت  این خودرو کار خودم و بدون کمک شخصی بوده است.

وی در پایان توصیه ای به جوانان کرد و گفت: توصیه من برای کارهای تحقیقاتی  و این قبیل کارها فقط و فقط پشتکار و دلسرد نشدن است چراکه در ساخت این خودرو نمی توانم و نمی شود برای من معنا ندارد و باید از موانع گذشت و با همت خود می توان به مراحل بالای زندگی و اختراعات بسیار دست یافت و تنها کسی که می تواند کار انسان را به هدف و به ثمر برساندخود شخص است.

در ادامه این خبر تصاویری از این خودروی هوشمند را مشاهده می کنید:



خبرنگاران افتخاری: مهرانی و آقابراری

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۲:۰۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
آقا مهران نیا دست گلتون درد نکنه باعث افتخار ما طالقانیها هستی امیدوارم به اختراعات نا محدود دست پیدا کنی