اجتماع بزرگ حسینی نمایش اقتدار جهانی و مانور ظلم ستیزی از آثار جهانی این اجتماع بود که توسط امت اسلام به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۹۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر در خطبه های نماز جمعه 20 آذر ماه با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی گفت: در سال جاری بالغ بر 27 میلیون نفر در اجتماع بزرگ حسینی شرکت کرده بودند که دارای آثار شخصی، اجتماعی و جهانی به همراه داشت.

وی با اشاره به آثار فردی این اجتماع گفت: هر فردی که قدمی برای زیارت امام حسین (ع) بر می‌دارد بک حسنه محسوب شده و برای هر قدم یکی گناهان وی بخشیده می‌شود.

وی ادامه دارد: نمایش سبک زندگی اسلامی، اخلاقی و دینی مومنان از آثار اجتماعی این اجتماع بزرگ بود که در سایه اهل بیت (ع) محقق شده است؛ و نمایش اقتدار جهانی و مانور ظلم ستیزی از آثار جهانی این اجتماع بود که توسط امت اسلام به نمایش گذاشته شده بود لذا مسئولان باید در سال‌های آینده به فکر برنامه ریزی مسائل فرهنگی آن باشد و در کنار آن زمینه تبلیغ اسلام نا ب محمدی فراهم شود.

امام جمعه مشگین‌شهر ضمن گرامیداشت هفته وقف افزود: وقف احسانی ماندگار است که از اعمال صالح انسان ها محسوب شده و از هرگونه ریا و تظاهر مبرااست لذا هر چقدر وقف در جامعه افزایش یابد عاملی برای فقر زدایی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور حسینی مردم شهرستان در استقبال از پرچم سرخ امام حسین (ع) گفت: در مراسم استقبال از پرچم سرخ حسینی بالغ بر 50 میلیون ريال نذورات جمع آوری شده بود که به بارگاه امام حسین (ع) ارسال شده است.

وی در سخنانی دیگر با اشاره به حمله پلیس آذربایجان به شیعیان و جمع اوری آثار و نشانه ها عزاداری حسینی گفت: جمع آوری آثار عزاداری حسینی و توهین به شیعیان و مقدسات اسلام و قتل و عام شیعیان غیر قابل قبول بوده و این اقدام وحشیانه محکوم است.

وی افزود: کشور آذربایجان بعد از اقدام وحشیانه علیه شیعیان اقدام به قطع برق، تلفن و سایر امکانات ارتباطی کرده و مردم مظلوم در این فصل سرما در مضیقه قرار گرفته است و نماینده این کشور نیز شیعیان را تروریست معرفی کرده است.

وی در پایان با اشاره به سکوت مرگبار مجامع بین المللی و سازمان حقوق بشر گفت: با وجود اینکه چند تند از شیعیان در این اقدام وحشیانه به قتل رسیده است اما متاسفانه سازمان حقوق بشر ساکت شده است لذا هر کجا که منافع سازمان حقوق بشر مورد هدف باشد وارد عرصه می‌شود بنابراین از دولت آذربایجان انتظار می‌رود با آزادی شیعیان دستگیر شده امنیت را بر عموم مردم خصوصاً شیعیان برقرار کنند.

ارسال نظرات