خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف از برخورداری 200 بیمار در طرح مهر تندرستی اوقاف این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۶۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حسن زنگویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اداره اوقاف و امور خیریه نظارت بر نحوه اجرای صحیح نیات واقفان بوده و طرح مهر تندرستی برای کمک به بیماران بی‌بضاعت اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح نیات واقفان در بخش‌های درمان، دارو و مراکز درمانی با رویکرد اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف برگزار شد.

رئیس اداره اوقافو امور خیریهخوسف آگاهی‌بخشی از احکام و مسائل مرتبط با وقف را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشخصه واقفان آینده‌نگری و دوراندیشی آنها است که باید به این امور مهم توجه ویژه شود.

زنگویی با اشاره به اهداف مهر تندرستی تصریح کرد: بهره‌مندی از اجرای نیت، شناسایی افراد مستحق مطابق نیات واقفان، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، ترغیب و تشویق خیران، تامین هزینه‌های درمان نیازمندان و زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز از جمله اهداف این طرح است.

وی به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام اشاره کرد و افزود: اگر فرهنگ وقف به طور شایسته احیا شود نیازهای مادی و معنوی در جامعه رفع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی بود‌ه‌اند که نعمت‌هایی که خدا به آنها عطا کرده مخصوص خود نمی‌دانستند، گفت: با توجه به تنوع نیازهای جامعه در هر دوره از زمان بهتر است که واقفان وقف عام انجام دهند تا منافع حاصل از موقوفه مطابق با نیاز آن زمان هزینه شود.

زنگویی با اشاره به اینکه وقف یکی از بهترین راهکارها برای کاستن هزینه‌های درمان و دارو و کمک مداوم به بیماران است، افزود: در حال حاضر یکی از نیازهای ضروری جامعه، توجه به هزینه گزاف دارو و درمان به ویژه در بیماری‌های خاص و سرطان است.

وی ادامه داد: در برخی موارد افراد از پس تامین هزینه‌های درمانی بیمار بر نمی‌آیند و واقفان می‌توانند با وقف موقوفاتی با نیت‌های درمانی به آنها کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها