خبرهای داغ:
یوسفی
در سالروز شهادت عالم آل محمد صلی الله علیه و آله؛
همزمان با فرا رسیدن ۳۰ صفر و سالروز شهادت هشتمین خورشیدِ آسمان امامت و ولایت امام رضا علیه السلام، خراسان شمالی در عزای ولی نعمتِ خود، سراسر غم و اندوه شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۱۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با فرا رسیدن آخرین روز ماه صفر، مردم مومن و خداجوی خراسان شمالی در سوگ شهادت پیشوای هشتم خود، امام رضا علیه السلام، اشک ماتم ریختند.

بر اساس این گزارش، مردم خراسان شمالی با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه، آئین عزاداری را برپا و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیه السلام، ابراز داشتند.

گفتنی ست؛ 10هزار زائر و عاشق امام رضا علیه السلام نیز طبق رسم هر ساله، با پای پیاده مسیر حرم مقدس رضوی را در پیش گرفتند و طی دیروز و امروز، خود را به مشهد الرضا رساندند تا در عزاداری امام غریب خود شرکت کنند.

همچنین، به همین مناسبت تجمع عزاداران رضوی در هفت امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده علی بن مهزیار جاجرم و امامزاده فخرالدین نعمت الله شهر ایور، امامزاده محمد دلاور مانه و سملقان و امامزاده سید جعفر(ع) روستای سیاهدشت فاروج برگزار شد که شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و مردم مؤمن، با حضور در آئین سوگواری در فضایی روحانی و معنوی آستان مقدس امامزادگان شاخص استان، صلوات خاصه امام رضا علیه السلام را قرائت و عشق و ارادت خود را به عالم آل محمد ابراز کردند.

این گزارش حاکی است؛ همزمان با شب شهادت امام رضا علیه السلام، در مرکز استان نیز مراسم عزاداری در مسجد انقلاب برپا شد و سخنرانی، نوحه خوانی، روضه خوانی و مراسم باشکوه سینه زنی با حضور مردم عزادار، از مهم ترین برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها