فرماندار بهاباد در مراسم گرامیداشت روز دانشجو: پژوهش پیش نیاز تولید علم است و دانشجویان و دانش پژوهان ما باید سعی کنند علاوه بر استفاده از علوم دیگران، تولید علم و فناوری را هدف اصلی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۴۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور فرماندار بهاباد، امام جمعه، مدیرعامل شرکت آرون پاد، جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، اساتید و دانشجویان در محل دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این مراسم با تبریک روز دانشجو به دانشجویان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از انقلاب جمعیت دانشجویان از پنجاه هزار نفر به چهار میلیون نفر افزایش داشته است که این نشانه توجه انقلاب اسلامی به مقوله علم آموزی است.

"عباس اقبال به موفقیت های علمی بسیار خوب کشور اشاره نمود و گفت: بنابر اظهار مؤسسات معتبر بین المللی، از نظر علمی و برتری فناوری های روز دنیا نسبت به دیگر کشورها، رشد سریع در تولید علم داشتیم و لذا باید این سرعت تولید علم را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها نباید به فضای بازی های سیاسی تبدیل شوند خاطرنشان کرد: اگر غفلت کنیم دانشگاه ها به جای علم آموزی و توجه به مسائل اساسی کشور، بازیچه عده ای قرار می گیرند تا از این اعتبار و توان دانشجویان در بازی های سیاسی خود استفاده کنند.

اقبال افزود: دانشجو باید سیاسی و در صحنه باشد؛ سیاسی بودن و سیاست بازی دو مسئله مختلف است که دانشجویان ما مواظب هستند.

وی فرهنگ را زیرساخت و زیربنای توسعه عنوان نمود و گفت: اگر فرهنگ ما اصلاح شود و مورد توجه قرار گیرد همه چیز ما درست می شود؛ اگر فرهنگ ما صدمه ببیند، کل مسائل تحت الشعاع آن قرار می گیرد.

وی گردن نهادن به قانون، نظم و انضباط و رعایت حقوق دیگران را از مصادیق فرهنگ غنی دانست و تصریح کرد: این کار باید از دانشگاهها و کسانی که سطح فرهنگ آنها بالا است شروع شود. 
اقبال با بیان اینکه در بحث تولید علم باید سرمایه گذاری شود تا امکانات برای پیشرفت فراهم شود گفت: تولید علم نیازمند فکر خلاق و سعی و تلاش فرد است که در سایه پژوهش حاصل می شود؛ پژوهش پیش نیاز تولید علم است و دانشجویان و دانش پژوهان ما باید سعی کنند علاوه بر استفاده از علوم دیگران، تولید علم و فناوری را هدف اصلی خود قرار دهند.

وی افزود: با وجود همه تحریم ها، در بحث نانو مقام هفتم دنیا را داریم و از بسیاری کشورها جلو هستیم؛ اینها به خاطر فکر خلاق جوانان ایرانی است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه از دانشجویانی که کارهای تحقیقاتی انجام دهند حمایت می کنیم گفت: دانشجویان می توانند در رابطه با مسائل و مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد با تکیه بر اصول و روش های علمی، طرح های خود را ارائه دهند تا این معضلات حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد هم در این مراسم آموزش و پژوهش را در هر توسعه ای لازم دانست و گفت: بستر پژوهش در دانشگاه آزاد بهاباد آماده است.

"محمد خادمی" افزود: باید با گسترش کارگاههای آموزشی، حداقل سخت افزار مورد نیاز جهت آموزش و پژوهش تأمین شود.

قرائت مقاله در مورد روز دانشجو و بیان مشکلات و مطالبات دانشجویان و دانشگاه آزاد بهاباد توسط دانشجویان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین در حاشیه مراسم نمایشگاه عکس از فعالیت های دانشجویان و دانشگاهیان و پایان نامه های آنان دایر شده بود.

ارسال نظرات