یادواره شهدای یزد برگزار شد

یادواره شهدای عیش آباد یزد با حضور حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی و با تجلیل از پیرغلام این محله برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۵۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان در یادواره شهدای محله "عیش آباد" یزد که با حضور حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان، فرمانده سپاه یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد، معاون استاندار یزد، رئیس شورای شهر یزد و خانواده شهدا و جمع کثیری از مردم این محل برگزار شد، اظهار داشت: ساختمان ولایت دارای چند رکن اصلی است که باید این ارکان به صورت کامل وجود داشته باشند.

وی افزود: نخستین رکنی که در این ساختمان نیاز است، رکن معرفت است، این معرفت دارای ابعاد مختلفی است که بسیاری از مردم حداقل یک درجه از این معرفت را دارند.

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا گفت: چنین معرفتی نمی‌تواند انسان را به ولایت گره بزند بلکه معرفتی نیاز است که وقتی انسان از آن بهره داشته باشد، به زیارت حضرت معصومه(س) هم که برود امام رضا(ع) را زیارت کرده و این زیارت برای وی کلید بهشت است.

جوشقانیان ادامه داد: رکن بعدی که این ساختمان نیاز دارد،  محبت است، انسان باید علاوه بر اینکه نسبت به ائمه معرفت دارد، محبت هم داشته باشد.

جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص( خاطرنشان کرد: محبت تنها هم نمی‌تواند انسان را به ولایت متصل کند بلکه باید علاوه بر اینکه نسبت به ولایت محبت و دوستی دارد، نسبت به دشمنان آنها هم دشمنی داشته باشد.

وی مرحله بعدی و رکن بعدی این ساختمان را اطاعت دانست و گفت: اطاعت رکن بعدی است که انسان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد، اگر انسان معرفت و محبت داشته باشد ولی اطاعت نداشته باشد، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از جهات معرفت این است که انسان بداند در هر زمان چگونه باید از ولی زمان خود اطاعت کند، ادامه داد: در زمان ائمه مردم به صورت مستقیم از آنها اطاعت می‌کردند اما در زمان غیبت، باید به دستوراتی که آنها در ارتباط با جانشینانشان که فقیه جامع‌الشرایط هست عمل کرده و از وی اطاعت و فرمانبری داشته باشیم.

 

ارسال نظرات