پنجمین یادواره سرداران، فرماندهان و یکصد و پنجاه شهید سریش آباد با حضور مسئولین کشوری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۰۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است.
همه کسانی که در جنگ تحمیلی هشت ساله، چه با حضور خود یا فرزندان و عزیزانشان، حضور و فعالیتی داشته اند، مخصوصا خانواده شهیدان عزیز و جانبازان و اسیران گرامی، باید بدانند که در امتحانی بزرگ شرکت کرده و در آن سربلند بیرون آمده اند .

برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است، برگزاری یادواره‌های شهدا تجدید پیمان دوباره با آرمان‌ها و اهداف شهداست،سربلندی و اقتدار میهن ایران اسلامی و توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جان‌فشانی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

یکی از راه‌هایی انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های جوان برگزاری یادواره شهداست و برگزاری این گونه گنگره‌ها و یادواره‌ها بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مردم و مسئولان در قبال دستاوردهای شهداست.

در این یادواره‌ها مسئولیت‌ها و وظایفی که مردم و مسئولین دارند و باید انجام شود یادآوری می شود که در مسیر شهدا قرار بگیریم، مسیری که مشخص شده و باید بتوانیم انقلاب اسلامی را با یاد و خاطره شهدا به سمت جلو هدایت کنیم و آرمان‌‌های شهدا را محقق کنیم.

پنجمینیادواره سرداران، فرماندهان و یکصد و پنجاه شهید سریش آباد 26 آذرماه با حضور مسئولین کشوری در شهر شهید پرور سریش آباد برگزار خواهد شد.

مهمانان ویژه این مراسم روح بخش، محمد باقر قالیبافشهردار شهر تهران و حجت الاسلامشهیدینماینده معظم ولی فقیه و ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواهند بود

گفتنی است مداحان برجسته کشوری، حاج ولی الله کلامی زنجانی و حاج سید محمد عاملی نیز با نوای گرم خود زینت بخش این محفل خواهند بود

استان کردستان با تقدیم 5 هزار و 467 شهید؛ 9 هزار جانباز تعیین درصد شده و بالغ بر 840 آزاده سرافراز، نقش بارزی را در برقراری امنیت در کشور بر عهده داشته است.

از مجموع 30 هزار رزمنده شهید در کردستان بیش از پنج هزار و400 نفر از آنان بومی استان بودند که در جریان جنگ تحمیلی در خاک کردستان شهید شدند و این مساله نشانگر روحیه بالای ایثار و شهادت در میان مردم کردستان است.
ارسال نظرات