خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: همه مردم و مسئولان امروز باید تلاش کنند تا وقف یکی از ارکان اقتصاد اسلامی شمرده شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۲۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود ترابی در مراسمی که به مناسبت هفته وقف و سالروز شهادت امام رضا (ع) در شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: وقف در حال حاضر جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده است؛ ولی این جایگاه هنوز مطلوب ما نیست و باید تا می‌توان با قدرت بیشتر و برنامه‌ریزی بهتری در این مسیر قدم برداشت.

امام جمعه شاهرود گفت: باید به جایی برسیم که وقف یکی از ارکان اقتصاد اسلامی شمرده شود؛ امروز اقتصاد غربی دچار چالش‌های اساسی شده است و در کشور ما نیز محدودیت‌هایی وجود دارد که وقف می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ترابی بیان کرد:‌ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اداره‌ای سرزنده، فعال، مدافع حقوق عمومی و یکی از ذخایر فرهنگی خوب برای شهرستان شاهرود است و همه مردم و مسئولان باید مسئولان این بخش را حمایت کنند تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد تحولی در شهرستان شاهرود ایجاد شود، نیازمند مدیریت‌هایی همچون مدیریت فعلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود هستیم و این اقدامات حمایت می‌خواهد.

امام جمعه شاهرود گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در پیام‌ها و سخنان خود در ارتباط با وقف و نیز در دیدار رئیس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، بر لزوم گسترش فرهنگ وقف تأکید داشته‌اند.

ترابی بیان کرد: رهبری همواره وقف را عملی بسیار خوب و مبارک دانسته‌اند که باید در جامعه ترویج شود و از این‌رو، باید بیانات ولی امر مسلمین جهان را آویزه گوش خود ساخت.

امام جمعه شاهرود با اشاره به وجود سنت حسنه وقف در اسلام و ادیان توحیدی ادامه داد: وقف در حقیقت کمک به عموم افراد در جامعه بوده و از ارزش والایی برخوردار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها