سومین سوگواره داستان نویسی عاشورایی « حدیث عشق » 30 آذرماه داوری می شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۰۸۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه ستاد برگزاری سومین سوگواره داستان نویسی عاشورایی « حدیث عشق » گفت آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره 30 آذرماه داوری می شود.

وی افزود : سومین سوگواره داستان نویسی عاشورایی « حدیث »در دو بخش اصلی و ویژه شامل عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) و بخش ویژه شامل سبک زندگی , استکبار ستیزی و عاشورا وبا محورهای موضوعی محرم و صفر در ایران بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه استان اردبیل در زنده نگهداشتن نهضت حسینی، جوان ایرانی و حضرت علی اکبر (ع) و تبلور فرهنگ عاشورایی در تفکر بسیجی و هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: سوگواره در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می شود و هر شرکت کننده می تواند در هر بخش سه اثر به دبیرخانه ارسال کند.

دشتی با اعلام برخی از مقررات شرکت در سوگواره افزود: آثار به زبان های ترکی آذری و فارسی مورد قبول خواهد بود که باید تایپ شده و روی یک کاغذ A4 ، دارای شماره صفحه، حدااکثر 10 صفحه، بدون طلق و شیرازه و منگنه باشد.

وی با بیان اینکه خلاصه آثار باید در یک صفحه ارائه شده و فایل اثر نیز در قالب سی دی و در فرمت ورد ذخیره شود، افزود: ارائه اطلاعات فردی شرکت کنندگان از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات و شماره تلفن الزامی است و به هیچ وجه آثار ارسالی برگشت داده نمی شود.

به گفته وی ، به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در سوگواره ارائه می شود و به نفرات اول تا سوم هر بخش لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

دشتی همچنین تشریح کرد: ادبیات داستانی عاشورایی است که می تواند مردم ما را با شخصیت ها، اندیشه ها، رفتار و مبارزات کسانی که واقعه جانسوز ورا را خلق کردند، آشنا کند.

دشتی اضافه کرد: برگزاری چنین مسابقاتی فرصتی است که نویسندگان ما بهترین داستان ها را در حقانیت ائمه اطهار و باطل کردن ادعاهای باطل دشمنان اهل بیت بنویسند و در اختیار دوستداران اهل بیت قرار دهند.

وی با برشمردن اهداف این برنامه معنوی خاطرنشان کرد: تبیین مکتب حسینی به زبان داستان به تصویر کشیده شدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت آثار داستانی ظهور و جلوه های جدیدی از عاشورا در قالب آثار داستانی و ارج نهادن به ارزش های الهی و نهضت عظیم عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

دشتی در پایان سخنان خود گفت : علاقمندان به شرکت در سوگواره تا بیست وششم آذرماه سال جاری فرصت دارند آثار مکتوب خودرا دردر شهرستانهای به کانونهای بسیج هنرمندان ودر مرکز استان به دبیرخانه سوگواره واقع در ساختمان اداره کل فرهنگ وارشادا اسلامی , دفترانجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان ارایه وجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33253985 تماس حاصل نمایندد.

ارسال نظرات