برای اینکه بتوانیم نیازهای استان را برطرف کنیم و از وقف در این راستا استفاده کنیم ضروری است تا نیات واقفان تنوع و گسترش یابد.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۰۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در جلسه بررسی مشکلات حوزه وقف در اردبیل اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم نیازهای استان را برطرف کنیم و از وقف در این راستا استفاده کنیم ضروری است تا نیات واقفان تنوع و گسترش یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نظر و نیات واقفان مهمترین اصل در استفاده از موقوفات است، گفت: باید علما و متولیان این امر در سطح استان تلاش کنند تا در زمینه تنوع استفاده از وقف اطلاع‌رسانی‌های لازم را به واقفان انجام دهند تا از این طریق شاهد تنوع نیات واقفان و استفاده از موقوفات در استان باشیم.

وی با تاکید بر تخصیص 50 درصد اعتبارات مصوب مساجد استان اردبیل افزود: باید اداره کل اوقاف استان اردبیل در راستای حل مشکلات کارکنان این اداره کل با لحاظ موارد قانونی و به تدریج و با جدیت اقدام کند.

خدابخش با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرایی در امامزاده‌ها بیان کرد: برای اینکه بتوان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل را به قطب فرهنگی مهم در جامعه تبدیل کنیم ضروری است تا برگزاری چنین برنامه‌هایی تداوم و گسترش یابد.

وی در مورد برگزاری محافل قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان از سوی اداره کل اوقاف استان تصریح کرد:‌ برگزاری چنین محافلی اقدامی مفید و قانونی در جامعه بوده که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا بتوانیم بدون اتکا به منابع و اعتبارات مالی برگزار شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد:‌ در گذشته نیز محافل قرآنی پرشور و گسترده‌ای توسط مرحوم آیت‌الله مروج اردبیلی در استان برگزار می‌شد که باید تلاش کنیم تا این جلسات با محتوایی غنی و بدون هزینه در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود.

ارسال نظرات