تمامی تمرکز ما این است که این سیاست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل جمع‌بندی شده و نقاط ضعف و قوت مشخص شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۱۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، ارژنگ عزیزی، در گفت‌وگویی اظهار داشت: خوشبختانه از اواسط تابستان امسال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل راه‌اندازی شد که این کارگروه هر 15 روز به ریاست استاندار اردبیل و با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه تشکیل می‌شود.

وی گفت: با شروع به کار دبیرخانه این کارگروه، دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل به دبیرخانه این کارگروه اعلام کنند که این دستگاه‌های اجرایی باید بندهای موجود در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را در حوزه فعالیت خود مورد بررسی قرار دهند.

دبیر ستاد کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: تمامی تمرکز ما این است که این سیاست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل جمع‌بندی شده و نقاط ضعف و قوت مشخص شود چرا که از 24 بند اقتصاد مقاومتی 14 بند قابلیت اجرا شدن در سطح استان‌ها را دارد که بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور وابستگی زیاد به درآمد نفتی، خام‌فروشی و فرآوری کم است.

عزیزی تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است که خوشبختانه در استان اردبیل اقدامات خوبی در این رابطه شروع شده و تمامی تأکید ما بر روی این موضوع بوده چرا که ارزش افزوده ایجاد می‌کند و به عنوان راه میان‌بری برای پیشرفت است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مفید در این زمینه روان‌سازی فضای کسب و کار است که استان اردبیل سال گذشته طبق نظر مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی رتبه اول بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کرده است.

دبیر ستاد کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: به دلیل ایجاد ارزش افزوده توسط کشت‌های گلخانه‌ای، یک مجتمع بزرگ گلخانه‌ای به مساحت هزار هکتار در پایاب سد خدا آفرین استان اردبیل احداث می‌شود که فعلاً مکان‌یابی آن انجام شده است.

ارسال نظرات