چشم‌انداز ما این است که بتوانیم از طریق دانشگاه‌ها، دانشجویان توانمند را جذب کنیم تا در فعالیت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شوند.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۲۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در دیدار با فعالان حوزه دانش بنیان در اردبیل اظهار داشت: تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های برتر فعالیت‌ می‌کنند و فعالیت اکثر شرکت‌های دانش بنیان استان اردبیل در زمینه‌های کشاورزی بوده که در کنار این حوزه شرکت‌هایی نیز در زمینه‌های برق، آی تی و پزشکی فعال هستند.

وی گفت: یکی از طرح‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی استان اردبیل تولید یک نوع محلول غذائی برای گیاهان زراعی است که در مواقع خشکسالی نیز عملکرد این گیاه کاهش نمی‌یابد و در واقع مقاوم به خشکی می‌شود و در وضعیت مطلوب نیز تولید آن تا چند برابر افزایش می‌یابد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: خوشبختانه امسال در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار استان اردبیل 57 شرکت ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 15 شرکت به عنوان دانش بنیان به ثبت رسیده که این شرکت‌ها 113 نوع محصول دانش‌بنیان را در این نمایشگاه عرضه کردند و حدود یک هزار و 40 مقاله علمی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

قلی‌پوری تصریح کرد: در این نمایشگاه برای 10 طرح تسهیلات ارزان قیمت صندوق کار‌آفرینی اخذ شد و 12 شرکت نیز رفع موانع تولید شدند که با برگزاری این نمایشگاه توانستیم خلاصه‌ای از دستاوردهای استان اردبیل را نشان دهیم و تمام تلاش خود را نیز برای ثبت تمامی 57 شرکت به عنوان دانش بنیان انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: چشم‌انداز ما این است که بتوانیم از طریق دانشگاه‌ها، دانشجویان توانمند را جذب کنیم تا در فعالیت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شوند چرا که در دستگاه‌های دولتی ظرفیت استخدام بسیار محدود بوده است.

ارسال نظرات