مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

با زمین‌خواران در شهر اردبیل برخورد کردیم

با وجود مسائل و مشکلات مالی 15 قطعه زمین برای توسعه امامزادگان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۳۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در جلسه بررسی مشکلات حوزه وقف در اردبیل اظهار داشت: در سطح استان اردبیل نیات واقفان به طور کامل اجرایی و عملیاتی می‌شود تا از این طریق بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ وقف را در بین مردم فراهم کنیم.

وی از وجود 507 موقوفه در استان خبر داد و گفت:‌ 24 مورد از این موقوفات امسال شناسایی و معرفی شده که در کنار این در سطح استان 4 هزار و 25 رقبه متصرفه در استان به صورت عرصه، اعیان و سرقفلی اجاره داده شده که اجاره‌ بهای آنها دریافت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به شناسایی 10 هزار متر مربع موقوفه فاقد درآمد در استان بیان کرد: در زمینه درآمدزایی این موقوفات مطالعات لازم انجام می‌شود تا بتوانیم زمینه درآمدزایی آنها را در سال آینده فراهم کنیم.

قیامی از واگذاری موقوفه‌ای در خلخال با 105 واحد تجاری و 18 واحد خدماتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد و افزود: با برخورد با زمین‌خواران در شهر اردبیل 8 هزار مترمربع از املاک با ارزش از دست سودجویان خارج شده است که در مجموع ارزش ریالی موقوفات آزادسازی شده از دست متصرفان در 14 ماه گذشته 15 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزادگان استان اردبیل تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلات مالی 15 قطعه زمین برای توسعه امامزادگان استان خریداری شده تا این طرح در سطح 14 هزار و 460 مترمربع اجرا شده و از این طریق بتوانیم امامزادگان را با قطب فرهنگی مهم در جامعه تبدیل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از نام‌نویسی 6 هزار و 400 نفر برای استفاده از کلاس‌های حفظ قرآن در امامزادگان استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف نظیر دست‌های مهربانی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، آرامش بهاری، مهر تندرستی، مسابقات قرآنی و رسیدگی به امورات خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت توسط این اداره کل انجام شده است.

ارسال نظرات