خبرهای داغ:
آیت الله مکارم در دیدار با اعضای اجرایی همایش "سیره نبوید در طب" مطرح کرد:
خبرگزاری بسیج: این روزها کشیدن بخیه کودک 4 ساله توسط پزشک بیمارستان اشرفی اصفهانی به نوعی در صدر اخبار حوادث کشور قرار دارد، هر روز فردی درباره این حادثه اظهارنظر می کند و پرده ای از عمق این اتفاق بر می دارد.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۶۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، این روزها کشیدن بخیه کودک 4 ساله توسط پزشک بیمارستان اشرفی اصفهانی به نوعی در صدر اخبار حوادث کشور قرار دارد، هر روز فردی درباره این حادثه اظهارنظر می کند و پرده ای از عمق این اتفاق بر می دارد.

در تازه ترین اظهار نظر درباره این حادثه، مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از کشیدن بخیه کودک 4 ساله به خاطر نداشتن هزینه درمان تأکید کردند این حادثه نشان از انحراف برخی از پزشکان، نسبت به اخلاق است.

ایشان روز گذشته در دیدار با اعضای اجرایی همایش «سیره نبوی در طب» با بیان این که ارتباط علم پزشکی با مسائل اخلاقی و معنوی بیشتر از سایر علوم است، اظهار داشت: همین که اخلاق در پزشکی مطرح می‌شود بهترین دلیل بر همبستگی زیاد میان مسائل اخلاقی و پزشکی است که این پیوند کاربردی کمک زیادی به حل مشکلات مردم می‌کند.

وی با اشاره به تقارن این همایش با حادثه خمینی شهر ادامه داد: این حوادث نشانه فاصله گرفتن برخی از جامعه پزشکی از اخلاقیات است.

این مرجع عالیقدر تشیع در ادامه با اشاره به این که پزشکانی هم هستند که از منافع خود برای سلامتی بیمار می‌گذرند، بیان داشت: باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود و در دیگر علوم هم باید این پیوند برقرار شود زیرا جسم و جان از هم جدا نیست.

وی با تأکید بر این که باید دانشجویان پزشکی را با مسائل اخلاقی آشنا کرد تا این گونه رفتارها تکرار نشود، افزود: کسانی که خدا و پیغمبر را قبول ندارند در پزشکی یک سری اخلاقیات را رعایت می‌کنند که آن هم برگرفته از تعالیم انبیای الهی است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: پزشکان متعهد و متدین فراوانی هم وجود دارند که در همین راهپیمایی اربعین برای خدمت به زائران امام حسین(ع) کار و زندگی خود را رها کردند؛ جامعه پزشکی همیشه محترم بوده و نباید کاری کنند که مردم فکر کنند که هدف از طبابت فقط کسب درآمد است.

وی به اهمیت و مفید بودن این گونه همایش‌ها، اضافه کرد: پیوند دادن میان سیره نبوی و مسائل پزشکی آثار زیادی در جامعه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها