دقایقی پیش آغاز شد؛

سی و چهارمین مسابقات قرانی کارکنان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

صبح امروز با حضور مسئولان سپاه فتح سی و چهارمین مسابقات قرانی پایوران و پاسداران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۰۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج : صبح امروز با حضور 120 قاری  پاسدار و پایور سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد سی و چهارمین مسابقات قرانی برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی صدر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در آئین افتتاح این برنامه با بیان اینکه قران تحکیم بخش بنیان خانواده است گفت : از ديدگاه امام علی (ع) قرآن دارای رتبه و مقامی بس والا است.

وی ابراز داشت:امام علی (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترين پرورش يافته مكتب قرآن و پيامبر اعظم(ص) همواره در سراسر نهج‌البلاغه در كلمات، خطبه‌ها و نامه‌های خود به‌مناسبت‌های مختلف ويژگی‌های قرآن را بيان كرده و ارزش‌های آن را برای مردم برشمرده و از قرآن‌كريم تجليل كرده‌اند و بارها مردم را به رعايت حق قرآن و تدبر در آن ترغيب فرموده‌اند.

حسینی صدر با اشاره به اینکه در خطبۀ 198 حضرت به‌طور مفصل درباره ارزش قرآن صحبت می‌كند ،گفت: اين كلمات آن قدر شيوا و گويا است و به خوبی ويژگی‌های و ارزش قرآن را در كلام ناب اميرالمؤمنين(ع) روشن می‌كند كه جايی برای هيچ توضيح و تفسيری باقی نمی‌گذارد.

این مسئول با ترجمه خطبه 198 نهج البلاغه اظهار داشت : قران شفا بخش قلبها و راهنمای سعادت انسان است و تدبر در آن تضمین کننده طهارت روح می باشد و خداوند در قران آن را تضمین کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد در روایات به قرائت قرآن همراه با تدبر تاکید شده و از این رو قرائت تنهای قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی تاثیر گذار نیست و باید همراه با تدبر و تفسیر آن باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه سخنانش اظهار داشت: باید به قرآن نگاه کاربردی داشته باشیم چرا که نشاط اجتماعی و خود سازی و خود شناسی همه از برکات قرآن در زندگی است 

گفتنی است این مسابقات در رشته های تحقیق ، ترتیل ، حفظ ، اذان و مفاهیم در دو بخش برادران و خواهران با حضورمحمد علی ذاکری قاری روشن دل استان فارس برگزار شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار