خبرهای داغ:
رئیس ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان:

بازی‌های الکترونیکی با محوریت فرهنگ‌سازی وقف تولید شود

رئیس ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان گفت: امروز بسیار ضرورت دارد تا بازی‌های الکترونیکی با محوریت فرهنگ‌سازی وقف در نوجوانان و جوانان تولید شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۷۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی امروز در ششمین روز از هفته وقف که در روزشمار این هفته با عنوان «وقف، بانوان و مشارکت‌های مردمی» نام‌گذاری شده است، در جمع شماری از دست‌اندرکاران فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: باید بپذیریم که اینترنت مشخص‌ترین نماد عصر جدید بوده و اساسی‌ترین سهم را در اوقات فراغت مجازی دارد؛ چراکه وقتی فردی از تعهدات شغلی و اقتصادی و وظایف شخصی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی با استفاده از فضای مجازی رها می‌شود و یا نقش خود را در این حوزه‌ها کم می‌کند، روشن است که برای خود اوقات فراغت مجازی خواهد ساخت.

به گفته وی، به همین دلیل است که امروز می‌بینیم بازی‌های الکترونیکی و سرگرمی‌های مجازی بین قشر نوجوان و جوان گسترش چشمگیری داشته؛ چراکه اینترنت و ابزارهای جدید نقشی مهم در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یافته‌اند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از آسیب‌های استفاده مداوم از اینترنت، اعتیاد به آن است، افزود: اعتیاد به اینترنت دارای دو دسته علائم روانی و جسمانی است؛ به‌گونه‌ای که فرد معتاد به اینترنت از نظر روانی در هنگام دسترسی به اینترنت نوعی احساس لذت و رضایت داشته و در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارد، بدخلق و افسرده می‌شود.

رئیس ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت دستگاه مجازی از همه مسئولان خواست تا با همکاری با ادارات مربوطه نسبت به آموزش در این امر مهم گام اساسی بردارند و با توجه به تجربه چندساله موجود، با آموزش بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

واحدی، دروغ گفتن به دیگران در مورد میزان استفاده از اینترنت، تلاش و حساسیت ویژه برای در اختیار داشتن اینترنت و ... را از دیگر علائم روانی اعتیاد به اینترنت برشمرد.

رئیس ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، علائم جسمانی اعتیاد به اینترنت را نیز شامل علائمی نظیر سوزش چشم، سردرد، کمردرد، اضافه وزن و ... ناشی از نشستن زیاد و بی‌نظمی در غذا خوردن، صرف نظر کردن از برخی وعده‌های غذایی، توجه نکردن به بهداشت و آراستگی فردی، اختلالات خواب و تغییر در الگوی خواب ناشی از غفلت فرد نسبت به خود عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها