خبرهای داغ:
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل ۲۲ کمیته زیر مجموعه ستاد دهه فجر در استان خبر داد و گفت: باید ۲۲ بهمن ماه امسال صحنه تبلور همدلی وحدت ملی و حضور باشکوه ملت ايران به معنای واقعی كلمه باشد.
کد خبر: ۸۶۰۶۳۹۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: این ایام فرصتی است تا با معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به نسل سوم کشور که انقلاب را درک نکردند بستر تداوم نظام را فراهم کرد.

وی از تشکیل 22 کمیته زیر مجموعه ستاد دهه فجر در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کمیته کارگری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی، کمیته قرآن، کمیته ایثارگران، کمیته مساجد، کمیته نهادها و سازمانها، کمیته فرهنگی هنری، کمیته اصناف، کمیته همیاری و تشکلها، کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی، کمیته دانشجویی، کمیته زنان و خانواده، کمیته فضا سازی شهری و کمیته کودک و نوجوان از جمله این کمیته‌ها هستند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب و تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) است، بیان کرد: باید عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را در سایه اطاعت از مقام معظم رهبری حفظ کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه شعار امسال «همدلی و همزبانی، دولت و ملت» نامگذاری شده، افزود: باید 22 بهمن ماه امسال صحنه تبلور همدلی وحدت ملی و حضور باشکوه ملت ايران به معنای واقعی كلمه باشد و شعار امسال این ایام نیز « تداوم اقتدار و عزت انقلاب اسلامی در پرتو ولايتمداری و همدلی و همزبانی دولت و ملت» است.

وی از دستگاه اجرایی درخواست کرد تا برنامه‌های پیشنهادی خود را به ستاد اعلام کنند تا به موقع اطلاع‌رسانی شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه 9 دی در روزشمار جمهوری اسلامی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته، گفت: این روز نماد وحدت ملی در برابر نفوذ دشمن در جامعه اسلامی بود.

حسین مقدادی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در برگزاری مراسم دهه فجر باید مردم و جوانان پای کار باشند.

وی با درخواست تشکیل کمیته فضای مجازی در این ستاد، گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل این فضا که بسیاری از جوانان در آن حضور دارند به عنوان فرصت استفاده شود و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

مقدادی با اشاره به اینکه اوج برنامه‌های دهه فجر در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه است، بیان کرد: انتخاب یک مسیر کوتاه در شأن و جایگاه استان نیست و باید حداقل دو مسیر خیابان شهدا و مدرس در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های دهه فجر مانند مراسم دهه غدیر به صورت مردمی اداره شود، عنوان کرد: اگر آرمان‌های انقلاب اسلامی و عملکرد نظام اسلامی به درستی تبیین شود قطعاً حضور حماسی و باشکوه مردم را در انتخابات امسال خواهیم داشت.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی وهنری مساجد استان نیز در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: در کمیته مساجد از دو هفته گذشته برنامه‌ریزی‌ها شروع و احصاء شده است.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار با بیان اینکه باید از برنامه‌های کلیشهای در گرامیداشت دهه‌ فجر پرهیز شود، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دستاوردهای و خدمات انقلاب اسلامی به بهانه این ایام به مردم منتقل شود.

ویبا اشاره به اینکه باید از برنامههای دهه فجر نهایت استفاده را برای روشنگری و بصیرت‌ افزایی نسل جوان کرد، بیان کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری باید سعی شود که بازهای سیاسی وارد کمیته‌های ستاد دهه فجر نشود.

حجت الاسلام سبزه‌کار با تاکید بر اینکه مساجد خواستگاه تمام برنامه‌های انقلاب اسلامی است، افزود: استمرار و توسعه انقلاب اسلامی نیز باید از مساجد باشد و بعنوان پايگاه‌های اصلی اين قيام همچنان بايد مورد توجه برنامه ريزان و متوليان مراسم بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامی قرار گيرند.

وی از فعالیت حدود 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد و بیان داشت: این کانون‌ها برنامه‌ها و فعالیتهای بسیاری خوب و جدیدی در دهه فجر برگزار خواهند کرد.

مژگان شریفی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته زنان ستاد دهه فجر هر سال برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند، گفت: امساله سه برنامه محوری جشنواره توانمندهای زنان روستایی و عشایر با حضور معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه، شرکت در بازارچه خیریه دفتر وزارت امور خارجه، اجرای طرح نشاط و جشنواره فرهنگی و ورزشی زنان و دختران روستایی و عشایر با حضور مشاور امور زنان و خانواده رئیس جمهور در استان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها