خبرهای داغ:
25 آذرماه جاری صورت می‌گیرد

رونمایی از نرم‌افزار مدیریت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نرم‌افزار مدیریت پژوهشی در دانشگاه خریداری شده است، گفت: این سامانه در 25 آذرماه جاری طی مراسمی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۰۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اصغر زربان در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از ابزار پژوهش برای توسعه و پیشرفت بسیار ضروری اس

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری تمام سیستم‌های اداری بر اساس پژوهش است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر فعالیت در حوزه بهداشتی و درمانی در حوزه آموزش و پژوهش نیز موفق و بسیار فعال بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: جذب نیروی انسانی از طریق بخش خصوصی برای مرکز تحقیقاتی در سال گذشته انجام شده است.

زربان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون از طریق بخش خصوصی هشت نفر نیرو را در مرکز تحقیقات به‌کارگیری کرده‌ایم، تصریح کرد: اگر مراکز تحقیقات گسترش پیدا کند نیروی انسانی را می‌توانیم از طریق بخش خصوصی تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار مدیریت پژوهشی در دانشگاه خریداری شده است، ادامه داد: این سامانه در 25 آذرماه جاری طی مراسمی رونمایی می‌شود و تمام فناوری‌های پژوهشی از این سامانه انجام خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با بیان اینکه برنامه‌ای به نام اعتبار پژوهشی در دانشگاه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه برگرفته از دانشگاه‌های خارج از کشور است و براساس برنامه‌ریزی کارکنان محاسباتی را انجام می‌دهد.

زربان ادامه داد: افراد هر چه فعالیت بیشتری داشته باشند می‌توانند از منابع پژوهشی بیشتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در یک سال گذشته برنامه‌های حمایتی و تشویقی خود را تکمیل کرده است، افزود: چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی یکی از این برنامه‌ها بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: 82 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر، 22 مورد مقالات چاپ شده در نشریات و 103 مورد در سایر نمایه‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه بوده که نشانگر فعالیت دانشجویان، هیئت علمی دانشگاه و کارکنان در حوزه پژوهشی است.

زربان با بیان اینکه دانشجویان تاکنون در پنج تور پژوهشی ثبت‌نام کرده‌اند که در هفته پژوهش این تورها آغاز می‌شود، اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی در 181 همایش داخلی و 9 همایش خارجی شرکت کرده است.

وی با اشاره به کتابخانه دیجیتال دانشگاه، تصریح کرد: این کتابخانه در 25 آذرماه جاری رونمایی می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با بیان اینکه طرح جامع آغاز هپاتیت در سطح استان برای پنج هزار نفر اجرا شده است، گفت: میزان شیوع این بیماری در سطح استان 1.6 درصد بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

زربان با بیان اینکه سه طرح در دانشگاه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در وهله نخست طرح سلامت سالمندان، سپس طرح غربالگری سرطان پستان در خانم‌ها و مرحله سوم نیز طرح جامع بررسی کمبود ویتامین D و مکمل یاری آهن برای دختران دبیرستانی است که اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع بررسی ویتامین D و مکمل یاری آهن در سه فاز مهر و آبان‌ماه جاری، بهمن‌ماه جاری و سپس خردادماه سال آینده اجرایی می‌شود، افزود: این طرح برای هزار و 650 دانش‌آموز دختر در مقطع دبیرستان صورت می‌گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با بیان اینکه بالای 80 درصد از افراد در کشور دچار کمبود ویتامین D هستند، تصریح کرد: اگر مردم در معرض آفتاب بیشتری قرار بگیرند کمبود به این ویتامین نیز کمتر می‌شود.

زربان با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با داشتن هفت غرفه حضور پررنگی در نمایشگاه داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها