نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های پنج گانه اهواز به وزیر کشور:
جنگ حق و باطل، ستمگر و ستمدیده از دیرباز با اولین انسان ها بوده و همیشه خواهد بود، اما این دفاع ؛ جهاد در راه حق و مبارزه با باطل است که در جای جای کلام نورانی حق مورد تائید و سفارش قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۳۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ در پی حوادث ناگوار روز دانشجو (16 آذرماه 94)، که در دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور دو نفر از فتنه گران سال 88، که مشکلاتی را در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی ایجاد کردند و تا به امروز، نظام را در برابر انواع تهمت ها، سناریوها، هجوم ها، نفوذ ها و پیشرفت ها قرار داده اند، بسیج دانشجویی دانشگاه های پنج گانه اهواز، بار دیگر دلسوزانه دست به قلم برده اند و در قالب نامه ایی سرگشاده به وزیر محترم کشور، مواردی را یادآوری کرده اند. 

متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

حضور وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران

سلام، عرض ادب و احترام

مسئولیت ها هدیه ی الهی هستند که اگر قدر دانسته نشوند مورد خطاب آیه ی شریفه 72 سوره ی مبارکه احزاب قرار می گیرد که می فرماید: إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا؛ (بی گمان، ما امانت (تکلیف) را بر آسمان ها و زمین و کوه ها عرضه داشتیم، اما آن ها از برداشتن آن سر باز زدند و از آن ترسیدند و انسانْ آن را به دوش کشید، راستی که او بسیار بیداد پیشه و نادان است).

جنگ حق و باطل، ستمگر و ستمدیده از دیرباز با اولین انسان ها بوده و همیشه خواهد بود، اما این دفاع ؛ جهاد در راه حق و مبارزه با باطل است که در جای جای کلام نورانی حق مورد تائید و سفارش قرار گرفته است.

همیشه و هر جا که ظلم برقرار بود و ظالمی در میان بود، یک گروهی در دفاع از مظلوم به میدان آمدند و دستورات الهی را اجرا کردند.

در طول تاریخ، بزرگترین ظلمی که در عالم شده و به جایگاه انسانیت لطمه وارد کرده و تونلی در تاریخ بشریت عرضه کرده، واقعه ی عظیم عاشورا بود که یکی از  بزرگترین مخلوقات عالم را مورد انواع بی حرمتی قرار داده اند و امروزه هر کسی با هر دین و زبان و نژادی، اظهار ارادت و تاسف می نماید، چه برسد به مملکت ایران اسلامی که افتخارش تشیع و تداوم راه حسین بن علی (ع) است.

کربلا مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، (کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا) ؛ اما باید حسین شناس و یزید شناس باشیم، همه آرزو می کنیم که اگر کربلا می بودیم، چنین می رفتیم و چنان می کردیم.

کربلای امروز همان، مواجه ی حق و باطل است ؛ و در سال 88 که یزیدیان خیمه گاه حسین بن علی (ع) را در کف خیابان های تهران به آتش کشیدند و بی حرمتی کردند و به عزاداران حسینی ناسزا گفتند، مصداق بارز یزید و یزیدیانی بودند که بعد از شهادت امام خوبان حسین بن علی (ع) اقدام به آتش زدن خیمه های آن امام همام کردند و ظلمی بر این انقلاب نوپا روا داشتند، و هنوز که هنوز است نظام در برابر انواع تهمت ها و سناریوهای غرب، هجوم ها و نفوذها قرار گرفته است.

امروزه در جهان عده ایی هستند که تلاش می کنند تا واقعه ی کربلا را به محاق ببرند و سطح آن را تا حد دعوای طایفه ای پایین بیاورند، چه برسد به فتنه ی تمام عیار آمریکایی اسرائیلی 88 که می توانست هر انقلابی غیر از جمهوری اسلامی ؛ را براندازی نماید.

جناب آقای وزیر، سوالی که ما را وادار به نوشتن این عریضه کرده تا وقت شریف و گرانبهای از طلای شما را بگیریم این است که لطفاً پاسخ بفرمائید رسالت نماینده ی حضرتعالی (استاندار محترم)، برقرای امنیت و اجرای قانون و اجرای منویات حضرت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب است یا لجاجت و سلیقه ای و حزبی  و جناحی و گروهی عمل کردن است؟!  

می خواهیم بدانیم نسبت استاندار محترم با فتنه ی تمام عیار 88 و سخنان رهبر معظم انقلاب که به کثرت به کار بردند چیست؟ دفاع است یا خیر؟!  

آیا شایسته است استاندار محترم در شرایط کنونی استان و کشورکه از طرفی دشمنان قسم خورده ی این انقلاب دندان تیز کرده و کمین گرفته و خیز برداشته اند تا منفذی پیدا کنند اعم از عراق، سوریه، لبنان و ...، تا ضربه ای بزنند یا شرایط بسیار حساس پس از برجام را فدای دو نفر آدم ؛ با هویت مشخص و فتنه گری عوض بکند، آیا نمی بیند هر روز در گوشه ای از این استان، فرزندان رشید مدافع حریم ولایت سر بر آستانه ی ربوبی می گذارند و جان عزیز خود را فدای حریم اهل بیت (ع) و ولایت می کنند؟

به استحضار شما وزیر محترم می رساند که در سالروز (16 آذر 1332) که سه تن از بهترین دانشجویان این مرز و بوم جلوی قدوم نیکسون به جرم مقابله با استکبار قربانی می شوند، در سال 1394 و در دانشگاه شهید چمران اهواز شاهد دعوت از دو فتنه گر سال 88 بودیم، و علی رغم پی گیری دستگاه های دلسوز مبنی بر نیامدن این افراد، متاسفانه استاندار و فرماندار محترم، نه تنها همراهی خود را رسماً اعلام می کنند بلکه شخص استاندار در فرودگاه به استقبال آنها رفته و از چند ساعت تاخیری که برای آنها پیش می آید، عذرخواهی و دلجویی می کند.

در شرایطی که تجمع نیروهای انقلابی در محل برنامه با کثرت و حرارت زیادی برقرار بود و احتمال هر درگیری و تنشی می رفت، متاسفانه هم استاندار و هم فرماندار محترم با لجاجت هر چه تمام تر به جای اینکه مانع از تنش بیشتر بشوند، دستور می دهند برای یک لحظه هم که شده مخفیانه، اصرار بر اجرای این سخنرانی در دانشگاه دارند در شرایطی که جلوی دانشکده و درب های آمفی تئاتر مملو از دانشجویان معترض بود، شخص فرماندار ایشان را از درب پشتی و مخفی اتاق فرمان وارد جمع 30 نفره می کند که منجر به درگیری و سوء استفاده های رسانه های معاند و شبکه های غربی شدند و دو نفر از بچه های ارزشی بویژه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز راهی بیمارستان می شوند، آیا حوادث یاسوج تجربه ی خوبی نبود؟ و آیا حذف نیروهای انقلابی دستور و ابلاغ است؟ و آیا غیر از این است که این افراد مورد رافت اسلامی قرار گرفته اند؟!  

آیا استاندار محترم می داند که اصل این برنامه غیرقانونی بود؟   

آیا استاندار و فرماندار محترم نمی دانستند که مسئول انجمن اسلامی حضورش در دانشگاه و استفاده از امکانات دانشگاه غیرقانونی است؟ چرا که ایشان دانشجوی ترم 7 مقطه ارشد هستند ؛ آیا نمی دانند که حضور ایشان در دانشگاه غیرقانونی است، چه برسد به اینکه مسئول یک تشکل دانشجویی باشد.

آیا شایسته نبود قبل از ورود شخص استاندار که امورات مردم را رها کرده، اول نسبت به اصل موضوع از افرادی غیر حزبی و جناحی خاص که دور خود جمع کرده بود، آگاهی پیدا بکند؟

و خدمت شما وزیر محترم و دلسوز اعلام می دارد خواهشمند است به ایشان بفرمائید هر اقدامی که می خواهند انجام دهند، همه ی جوانب از جمله (شرایط حساس منطقه ی غرب آسیا (خاورمیانه)، سناریوهای پس از برجام اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نفوذ غرب در جامعه اسلامی و شرایط حساس استان خوزستان) را در نظر بگیرند و اخبار را از چند مرجع چک کنند نه فقط اطرافیان که سلیقه ای و حزبی منتقل می کنند.

و دیگر اینکه، با توجه به کلام نورانی و راهگشای حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها، دبیرستان ها و دانشگاه ها این است که خودشان شجاعانه در مقابل انحراف قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود، کشور و ملت خودشان مصون باشد.  

جناب آقای وزیر محترم، عهد و پیمان بسته ایم که در امنیت فضای آموزشی و پژوهشی و این سنگر حساس انقلاب محکم باایستیم، چرا که نقش بسیج آرامش بوده نه درگیری ولی با این حال، دو نفر از بچه های ارزشی راهی بیمارستان شدند و اگر تا پای جان هم باشد اجازه نخواهیم داد این استان که افتخار دارد بیشترین شهدای مدافع حریم را تقدیم کرده است، حیات خلوت فتنه گران گردد حتی اگر در این راه شهید هم بدهیم و به فرمایش رئیس جمهور محترم، هزینه های باز شدن دانشگاه ها می شوند.            

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های پنج گانه اهواز
ارسال نظرات