خبرهای داغ:
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرگزاری بسیج:

هتک حیثیت افراد در پرونده بورسیه ها قابل پیگیری است/ احضار دعایی به دادگاه برای دومین بار

دعایی دو بار به دادسرای روحانیت احضار شده و پس از اخذ قرار مناسب آزاد شده است و امروز از وی دفاع آخر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۴۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، هشتاد و نهمین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه دقایقی پیش با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور آغاز شد.

اژه‌ای در بخشی از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی پرونده بورسیه ها گفت:این پرونده دو بخش دارد یکی بخش تصمیمات اتخاذ شده که به دیوان عدالت اداری برود و به آن رسیدگی شود و دیگری شکایات دانشجویان که باید مورد پیگیری دادگستری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: براساس نامه ای که قوه قضاییه برای رهبر معظم انقلاب نوشتند و دستور ایشان در این خصوص به دیوان عدالت و قوه قضائیه اجازه داده شد که در چارچوبی که به بورسیه‌ها اختصاص دارد به نحوه تصمیم گیری در مورد بورسیه ها رسیدگی شود، اما چنانچه علاوه بر آن حیثیت کسی از بین رفته باشد و از ناحیه دیگری مدعی باشد که به آنها ظلم شده باید به دادگستری شکایت کند و طبعا دادگستری باید پی گیری کند.

اژه‌ای افزود: این اقدام دو بخش دارد یک بخش مربط به تصمیماتی است که در مورد بورسیه گرفته شده و دیگری ادعایی که بورسیه ها دارند و غیر از تصمیم در مورد بورسیه ها است ممکن است کسی حرفی زده باشد و یا اطلاعیه ای داده باشد و ظلمی صورت گرفته باشد که سبب هتک حیثیت آنها شده باشد این جنبه کیفری قضیه است که دادگستری باید پی گیری کند و هنوز هیچ‌کدام منجر به تصمیم نهایی نشده و هر دو بخش در مرحله رسیدگی و بررسی می باشد.

همچنین اژه ای در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره خبر احضار مدیر مسئول روزنامه اطلاعات که هفته گذشته منتشر شده بود گفت: ایشان دو مرتبه توسط دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند که در مرتبه اول از وی تعهد گرفته شد اما مجدداً بر اساس اقداماتی که انجام داده بود احضار شد.

وی افزود: بر اساس احضار بعدی به وی تفهیم اتهام شد و وی با قرار صادره مناسب آزاد شد و پرونده آماده رفتن به دادگاه است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز آخرین دفاع از دعایی اخذ شد، گفت: هر کسی برخلاف دستور دادستان عمل کند با او برخورد می‌شود، حالا چه روزنامه‌ای باشد و چه هر رسانه‌ دیگری در هر صورت تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها