خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در نشست روحانیون مبلغ استان قزوین که در ایام اربعین به کربلا و نجف اعزام شده بودند، گفت: فراگیری زبان انگلیسی و عربی برای روحانیون مبلغ ضروری است.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۷۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در نشست روحانیون مبلغی که در ایام اربعین به کربلا و نجف اعزام شده بودند، با تشریح حدیثی از امام رضا (ع) اظهار کرد: هر گاه خداوند به بنده ای به دلیل توان و تلاش، شایستگی و لیاقتِ هدایت و رهبری قافله ای مانند اربعین را بدهد، شرح صدر لازم را به او عنایت می کند، قلبش را با جوشش چشمه های حکمت پر می کند و از علم به او الهام می کند.

وی با بیان این که روحانیون مبلغ در پیاده روی اربعین افسران و فرماندهان این حرکت عظیم فرهنگی بودند، اظهار کرد: پیاده روی اربعین نشان می دهد نقشه جهانی دین که توسط امام خمینی (ره) احیا شد و رهبر انقلاب با قدرت آن را پیگیری می کنند، جای خود را پیدا کرده است و این حرکت عظیم در خنثی کردن فتنه های داخلی به ما کمک می کند.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر این که باید ضروریات ایجاد ارتباط با مسلمانان کشورها دیگر فراهم گردد، افزود: شناسایی نقاط مشترک مانند اسلام و تشیع موجب عمق بخشی به ارتباط شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین فراگیری زبان انگلیسی و عربی را برای روحانیون مبلغ ضروری عنوان کرد.

 رسانه های غربی و استکباری سعی در بایکوت خبری مراسم باشکوه و عظیم اربعین را دارند

حجت الاسلام عباس اوتارخانی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم در این مراسم اظهار کرد: با توجه به حضور زائرین از ملیت های مختلف و کشورهای گوناگون در پیاده روی اربعین و مذاهب مختلف، فضای مناسب برای ترویج اسلام ناب محمدی فراهم است.

 وی تصریح کرد: رسانه های غربی و استکباری سعی در بایکوت خبری این مراسم باشکوه و عظیم دارند؛ اما حضور افراد از کشورهای مختلف فرصت تبلیغ را فراهم می آورد.

 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین افزود: این تجمع بزرگ می تواند خیلی از برکات را به همراه داشته باشد؛ اما عدم برنامه ریزی مناسب آسیب جدی را متوجه زائران می کند.

 این مسئول بیان کرد: امسال سال اولی بود که از استان قزوین با انسجام بیشتر مبلغانی به کربلا و نجف اعزام شدند و در این راستا تلاش کردیم با اجرای برنامه هایی از این فضای به وجود آمده به صورت مفید استفاده کنیم.

 وی به بخشی از برنامه های اجرا شده در ایام اربعین اشاره و ادامه داد: پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نماز جماعت در مسیر و موکب ها، تبلیغ چهره به چهره و رفع شبهات، راهنمایی زوار، دیدار با آیت الله سیستانی، ارتباط با جوانان و مردم عراق، اکرام شهدای عراق و اقامه عزاداری از جمله برنامه هایی بود که در ایام اربعین اجرا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها