استاد ادبیات و شاعر برجسته تبریز در کارگاه شعر آیینی هفتمین جشنواره شعر بسیج با اشاره به اهمیت شعر آیینی در ادوار گذشته گفت: شعر آیینی در هیچ دوره ای مثل امروز رشد نداشته است.
کد خبر: ۸۶۰۶۶۰۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جلال محمدی افزود: وقتی پیشینه شعر دینی و آیینی را بررسی کنیم جریان غالب در ایران در گستره دیروز و امروز شعر آیینی است.

وی با اشاره به اینکه عده ای معتقدند شعر آیینی در دوره صفویه از رشد و شکوفایی بالایی برخوردار بوده، اظهار کرد: در همه دوره ها شعر آیینی در ایران به خاطر عقیده قلبی مردم وشاعران رشد داشته و هرگز رشد آن در دوره صفوی به خاطر حمایت دولت نبوده، همانطور که در زمان فعلی نیز چنین نیست.

محمدی بسیج را در حال حاضر بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی شعر آیینی دانست و بیان داشت: استعدادهای جوان همیشه در خط مقدم این نوع شعر بوده اند و بسیج می تواند از این بستر برای تربیت استعدادها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی تعریف شعر آیینی را شعری برخاسته از آموزه های دینی عنوان کرد و گفت: وقتی سیره شعرای ایران را خوب نگاه می کنیم دیوان آن ها با شعر توحیدی آغاز شده و پس از آن نعت ائمه(ع) و این سیر تاریخ نشانگر آن است که شعرها دارای حکمت بوده اند.

ارسال نظرات