آموزش و پرورش‌، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پر رونق کردن ارزش کتاب و کتابخوانی نقش عمده‌ای دارند و از همه مهمتر خانواده‌ها باید این امر مهم را در بین خود به ویژه کودکان ترویج دهند.
کد خبر: ۸۶۰۶۷۳۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله‌سوار در آئین نصب سیستم اسپلیت گرمایشی و سرمایشی کتابخانه روستای بابک شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: توسعه و گسترش کمی و کیفی مطالعه کتاب باید در دستور کار همه اقشار جامعه باشد و همگان از کتاب بهره‌مند شوند چرا که کتاب و کتابخوانی منبع فرهنگ، تمدن و پیشرفت جوامع بشری بوده و جامعه صاحب فرهنگ، جامعه‌ای است که با کتاب مأنوس است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ترویج فرهنگ دوستی با کتاب را نیاز همیشگی جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برشمرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های جامع و کلان، زمینه را برای پیوند ناگسستنی افراد با کتاب فراهم آورد و این فرهنگ اصیل را، که مصون بخش جامعه در برابر تهاجمات گوناگون فرهنگ‌های بیگانه و یا بی‌ریشه است، ترویج کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش‌، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پر رونق کردن ارزش کتاب و کتابخوانی نقش عمده‌ای دارند و از همه مهمتر خانواده‌ها باید این امر مهم را در بین خود به ویژه کودکان ترویج دهند ولی متاسفانه در جامعه امروز ما وجود شبکه‌های مجازی سبب عدم رشد این مقوله شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به تلاش مسئولان امر کتاب برای جذب خیران تصریح کرد: مسئولان عرصه کتاب برای شناسایی خیران باید همت کنند تا بتوان از ظرفیت بزرگ خیرین در امورات کتابخانه استفاده کرد و خوشبختانه استقبال خوبی در سال‌های اخیر از طرف خیرین شهرستان به ویژه در روستاها انجام شده است.

وی گفت: ساختمان کتابخانه در حال تاسیس شهرستان بیله‌سوار بزرگترین کتابخانه شهرستان‌های استان اردبیل است که اوایل سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و با خرید کتاب‌های دانشگاهی و آموزشی و کنکور ظرفیت‌های شهرستان را در امر کتابخوانی افزایش خواهیم داد.

در این آئین مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار نیز بیان کرد: کتابخانه روستای بابک با 500 عضو فعال و تعداد 5 هزار و 600 جلد کتاب و زیربنای 235 مترمربع و دارای دو سالن مجزای مطالعه برای خواهران و برادران است.

سرداری افزود: به همت بخشدار مرکزی و خیران، ریش‌سفیدان، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای بابک اسپلیت گرمایشی و سرمایشی برای کتابخانه روستای بابک خریداری و نصب شده است و در ماه‌های گذشته هم رنگ آمیزی و ایزوگام کشی و برخی نواقصات این کتابخانه نیز به همت خیرین این روستا انجام شده است.

ارسال نظرات