در پارک علم و فناوری استان اردبیل 4 برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که شامل برنامه کوتاه مدت، برنامه میان مدت، برنامه بلند مدت و برنامه مستمر است.
کد خبر: ۸۶۰۶۷۴۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، عبدالقیوم قلی‌پوری، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در گفتگویی اظهار داشت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای شده است که در واقع این اقتصاد دانش بنیان بر پایه دانش محوری و مردم محوری بوده که وجود هر دو این عوامل به عنوان انجام شدن کاری مبتنی بر دانش و نیز نهادینه شدن در بین مردم برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است.

وی گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری از ابتدای امسال در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است که حدود 10 هکتار زمین نیز برای این مجموعه اختصاص یافت که در حال حاضر بستر فعالیت دانش بنیان در استان اردبیل با راه اندازی پارک علم و فناوری آغاز شده و نیروی انسانی و فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز در استان اردبیل وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: باید تمامی فعالیت‌های دانش بنیان را هدفمنده انجام داده و بتوانیم با برنامه حرکت کنیم که در حال حاضر 15 شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل به ثبت رسیده که این عدد در ابتدای شروع به کار پارک علم و فناوری استان اردبیل فقط یک شرکت بوده و تقریبا هر ماه دو شرکت جدید به ثبت رسیده است.

قلی‌پوری تصریح کرد: در پارک علم و فناوری استان اردبیل 4 برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که شامل برنامه کوتاه مدت، برنامه میان مدت، برنامه بلند مدت و برنامه مستمر است که برنامه مستمر در واقع لزوم آموزش مستمر در رابطه با فعالیت‌های دانش‌بنیان بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برنامه کوتاه مدت در رابطه با طلاع‌رسانی بوده و باید به اندازه کافی در شهرستان‌های استان اردبیل اطلاع‌رسانی کنیم و در برنامه میان مدت قصد داریم تا برای دانش‌بنیان شدن سایر شرکت‌ها که تا به امروز موفق به این امر نشدند تلاش کنیم و در برنامه بلند مدت به صادرات محصولات دانش بنیان از استان اردبیل توجه داریم.

ارسال نظرات