مدیرکل دفتر تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی:

۶۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی در کشور شناسایی شد

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی گفت: ۶۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی در کشور شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۶۰۶۸۵۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حسین حسین اله‌بداشتی در افتتاحیه دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم نگاه‌ها به انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تغییر کرده و رویکرد دولت به انجمن‌ها به مانند یک سرمایه اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان میراث فرهنگی هم عنایت و توجه ویژه‌ای به تشکل‌های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده و تاکید بر توانمندسازی این تشکل‌ها صورت گرفته است.

اله‌بداشتی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه ششم سازمان میراث فرهنگی، همه تشکل‌های این سازمان با معاونت‌های سازمان جلساتی برگزار و نظرات خود را بیان کردند، گفت: تا به امروز حدود 600 تشکل در این زمینه ایجاد شد و به وسیله این تعداد بانک اطلاعاتی تشکل‌ها به وجود آمد.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در 11 استان کشور خانه تشکل‌ها ایجاد شده و تشکل‌های مختلف به این خانه‌ها مراجعه و نظرات خود را به سازمان ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای فعالیت تشکل‌ها در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده و الان باید خود تشکل‌ها اقدام به افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های خود در این زمینه کنند.

مدیر‌کل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در حوزه میراث فرهنگی آثار متعددی در کشور وجود دارد که دولت توانایی بازسازی آن‌ها را ندارد و باید تشکل‌ها با ورود به این موضوع زمینه بازسازی و حفظ این آثار را فراهم کنند.

 

ارسال نظرات