در مجمع بسیج ورزشکاران استان مصوب شد:

راه اندازی کارگروه تخصصی ارتقای سطح فرهنگی تربیتی مربیان ورزش

در مجمع سالیانه بسیج ورزشکاران استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد مقرر شد، کارگروه تخصصی جامع برای ارتقای سطح فرهنگی تربیتی مربیان ورزش راه اندازی شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۲۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مجمع سالیانه بسیج ورزشکاران استان چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی محمد اکبری، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، عبدالرحمن قاسمی، مدیر کل ورزش و جوانان استان و هیئت رئیسه مجمع، اعضا و نخبگان قشر در سالن جلسات المپیک اداره کل ورزش و جوانان در شهرکرد برگزار شد.

این مجمع با محوریت موضوع ارتقاء سطح فرهنگی تربیتی مربیان ورزشی برگزار و در پایان بیانیه مجمع سالیانه بسیج ورزشکاران در سال 94، قرائت شد.

گفتنی است: در این مجمع مقرر شد، کارگروه تخصصی جامع برای ارتقای سطح فرهنگی تربیتی مربیان ورزشی استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شود.

بیانیه مجمع سالیانه بسیج ورزشکاران در سال 94 به شرح ذیل در پایان این مجمع قرائت شد:

در واقع تاثیر ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی جامعه حائز اهمیت است. این پدیده اجتماعی فی نفسه به طور کامل مملواز نقش همبستگی، همکاری، گذشت ،فداکاری ،دوستی صمیمیت و بسیاری از ارزشهای انسانی و اجتماعی و .... است که انتقال این فرهنگ ها از یک نسل به نسل دیگر فقط با مربیان دلسوز آگاه و متعهد به ارزشهای انسانی و اسلامی امکان پذیر است و آنچه که برای همگان مسلم و مبرهن است نقش مربی خصوصا مربی ورزشی در جامعه بی بدیل و انکار ناپذیر است .

اگر ما بتوانیم با برنامه های و کارگاه های آموزشی مناسب مربیان را به اهمیت کار مربیگری و تربیت نسل جوان ورزشکار که همان پرورش جوانان طراز اول انقلاب اسلامی آگاه و هوشیار کنیم توانسته ایم نیمی و چه بسا بسیاری از راه تربیتی را بپیمائیم .

امام خامنه ای (مدظله العالی) در پیام هایشان بعد از المپیک 2012 قبل از ورزشکاران از مربیان آنان قدردانی کردند که این نشان دهنده نقش مربیان در تربیت و سازندگی جسم و روح ورزشکاران است.

فضیلت های اخلاقی و انسانی از راه یک گفتمان ساده به ورزشکار انتقال نمی یابد؛ بلکه باید ارزشها و اهداف تربیتی در ورزش، در زندگی یک مربی تحقق یابد سپس در شرایط مناسب به صورت عملی به ورزشکاران منتقل شود .

در پایان ما هم ضمن تائید و تاکید سخنان مسئولین محترم فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اعلام می داریم ((تلاش برای اعتلای فرهنگی مربیان و ورزشکاران باید از برنامه های ویژه و اصلی معاونت فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن در معاونت های فرهنگی ادارات کل استانی باشد )) .

والسلام عیکم و رحمه ا... و برکاته

ارسال نظرات
آخرین اخبار