مدیر کل اوقاف استان سمنان عنوان کرد؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: برای ایجاد وقف های جدید معرفت یک شرط مهم و الهی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۴۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در سومین همایش وقف و رسانه که با حضور اصحاب رسانه و یاوران وقف استان سمنان پیش ازظهر امروز در حرم مطهر یحیی ابن موسی الکاظم (ع) شهر سمنان برگزار شد، گفت: در ایجاد وقف های جدید واقفان خیراندیش با معرفت به درگاه الهی و توجه به نیازهای روز جامعه این عمل خیر و خداپسندانه را انجام می دهند.

وی بیان کرد: سنت حسنه وقف میل جاوندانگی انسان را تکمیل می کند و حس نوع دوستی و به فکر نیاز های دیگران بودن را تقویت می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در این سنت هر کس با هر توانی و با هر سنی می تواند وقف انجام دهد و در زمره واقفانی که به گفته مقام معظم رهبری (ع) برای از بین رفتن جهل و فقر تلاش کردند قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی تأکید کرد: از سال 92 به بعد سرعت رشد موقوفات 10 تا 15 برابر شده است که این نتیجه همکاری مناسب با رسانه های استان و اقداماتی است که در اداره کل برای شفاف سازی و تبدیل به احسن کردن موقوفات انجام شده است.

رئیس ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان افزود: هر انسانی با توجه به غرایزی که در درون او وجود دارد میل به جاودانگی دارد و انجام سنت حسنه وقف تا روز قیامت پرونده اعمال انسان برای کار های خیر باز می ماند.

وی تصریح کرد: وقف آب حیاتی است که به مال وقف شده را جاودانه می کند و همه باید تلاش کنیم تا این سنت حسنه توسعه بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی اضافه کرد: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان سمنان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و نظارت بر متولیان موقوفات پیگیری مجدانه می شود.

وی تصریح کرد: امروز نیاز های جامعه تغییر کرده است و باید موقوفات جدید در راستای برطرف کردن این نیاز ها حرکت کند.

رئیس ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان بیان کرد: به موقوفات باید به نگاه فرصت توجه شود تا موقوفات رشد و توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی گفت: در زمان های گذشته در بودجه های امنیتی وابسته به نفت بودند و پولی برای برنامه های فرهنگی و حوزه علمیه مصرف نمی کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان گفت: باید به سمتی در استان سمنان حرکت کنیم که مشکلات اجتماعی با حضور وقف از بین برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها