خبرهای داغ:
همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه علمی تحقیقاتی "کیمیاگر" به همت انجمن علمی دانشکده شیمی دانشگاه دامغان در این مرکز آموزش عالی برپا شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۶۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵



به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه دامغان در حاشیه آغاز بکار این نمایشگاه در این مرکز آموزش عالی، معرفی بیش از پیش علم گسترده شیمی به علاقمندان، تقویت روحیه  تحقیق و پژوهش، ارائه دستاوردهای پژوهشی و تبادل نظر علمی، تحقیقاتی بین دانشجویان را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.     

دکتر آقاپور برنامه‌هایی همچون برگزاری سمینارهای علمی آشنایی با دینامیک مولکولی، کاربرد مکانیک کوانتوم در شیمی و کدینگ مولکولی، برگزاری مسابقات علمی پژوهشی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انجام آزمایشات زنده و پخش نماهنگ و مستندهای علمی جذاب را از بخش‌های مختلف این نمایشگاه برشمرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشکده شیمی دانشگاه دامغان در مقاطع تحصیلی کارشناسی با ۵ گرایش محض، کاربردی، دارویی، فناوری اطلاعات، محیط زیست و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری  در ۵ گرایش شیمی آلی، معدنی، فیزیک، تجزیه و کاربردی  مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه دامغان خاطر‌نشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پژوهشی در زمینه ICP و آنالیز حرارتی و عنصری و وجود دستگاه هایی مانند  HPLC, GC, IR؛ فضای مناسبی را برای تحقیق و پژوهش در دانشکده شیمی دانشگاه دامغان فراهم کرده است.

آقاپور یادآور شد: برگزیده شدن طرح دکتر مهدی خورشیدی، عضو هیئت علمی دانشکده زیست شناسی دانشگاه دامغان با عنوان کشت بافت و سلول گیاهی به‌عنوان طرح برتر از بین 149 محصول واجد شرایط شرکت در جشنواره بزرگ فناوری استان سمنان از دیگر افتخارات کسب شده توسط این دانشگاه در هفته پژوهش سال‌جاری است.

حضور دانشگاه دامغان در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری

وی همچنین از برپایی غرفه دانشگاه دامغان در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری که از دوشنبه ۲۳ آذرماه آغاز به کار کرده است خبر داد و گفت: در این نمایشگاه بیش از پنج هزار طرح و محصول فناورانه در ۲۷ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و در بیش از ۳۰۰ غرفه ارائه شده است و دانشگاه دامغان نیز امسال با هدف ارائه توانمندی‌های پژوهشی، امکانات آزمایشگاهی و نمایش قابلیت‌های دانشگاه، در این نمایشگاه حضور یافته است.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه دامغان از جمله مهمترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در طول سال گذشته که با هدف ارتباط با صنعت و درآمدزایی که در این نمایشگاه عرضه شده است، را برشمرد و افزود: طرح پژوهشی بهبود شرایط کشت سلول‌های بنیادی عصبی و سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای درمان پارکینسون توسط دکتر قربانیان، پروژه تحلیل کوانتومی الگوریتم‌های رمز غیر کوانتومی و پروژه تحلیل ارزیابی و امکان سنجی الگوریتم‌ها و پروتکل‌های رمز کوانتومی توسط دکتر فرهادی، طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز برای مطالعه تغییر شکل های پوسته زمین توسط دکتر اسلامی از جمله این طرح‌ها است.

آقاپور طرح مدیریت تکثیر و پرورش بز سانن منطقه سرکویر دامغان توسط دکتر زواره، پروژه تحلیل الگوریتم‌ها و پروتکل‌های رمز کوانتومی توسط دکتر زارع، طراحی سوئیچر مخابراتی به منظور پیشرفت در انتخاب ورودی‌ها توسط دکتر زارعی، طراحی و ساخت دستگاه پردازشگر سیگنال دیجیتال تابش هسته‌ای و دستگاه کنترلر فوق سریع مجهز به پردازندهDSC  توسط دکتر بقراطی و طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی هسته سیال مغناطیسی نانو برای ترانسفورماتورهای قدرت توسط دکتر نبوی را دیگر طرح‌های پژوهشی ارائه شده در غرفه این دانشگاه در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها