خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

امریکا و استکبار از راه تهی نمودن فرهنگ به نفوذ و از خود بیگانگی ملتها می پردازند

آیت ا... نورمفیدی :پیشرفت هر کشور بر2پایه مهم واساسی از جمله علم ودانش وشخصیت وهویت داشتن استوار است .
کد خبر: ۸۶۰۷۲۱۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در جمع فرهنگیان ودانش اموزان فرهیخته بندرترکمن با اشاره به شاخصه وپایه های پیشرفت هر کشورگفت:بعداز بعثت خاتم انبیا جامعه اسلامی تمدن وفرهنگ اسلامی رابوجودآوردچراکه کتاب روشنگر وحی وپیامبر گرامی اسلام همیشه حامی علم ودانش واگاهی بوده وکلام وحی نیز همو اره بر تدبر وتفکر انسانها تاکید نموده است که این امر موجب ایجاد حرکت علمی در امت اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه درهیچ جامعه ای به اندازه جامعه اسلامی بعداز بعثت پیامبر عالم ودانشمندان زبده وفرهیخته وجود نداشته تصریح کرد:اگر درجامعه ای ثروت مکرم وعالم وعلم منزوی شود نشانه سقوط جامعه است .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تجلیل از نخبگان نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد ادامه داد:دانش آموزان باید به دنبال پیشرفتهای علمی وکشف مجهول باشند لذا علمی نافع است که حلال مشکلات باشد.

آیت ا.. نورمفیدی بیان کرد:پیشرفت هر کشوری بر2پایه مهم واساسی استوار است که آن علم ودانش وشخصیت وهویت داشتن است لذا جامعه ای که اشخاص ان شخصیت،هویت واستقلال داشته باشند هیچگاه احساس خودباختگی نداشته وتحت تاثیر قدرتها وکشورهای دیگر قرار نخواهد گرفت وموجب عزت ومنزلت جامعه خود خواهندشد.

وی با اشاره به 2جمله خداوند متعال در قرآن که می تواند راهگشای امور باشد با اشاره به سیاستهای فرعون که مردم را از دورن تهی کرده ومایه عدم شکوفایی شخصیت وهویت آن شد اذعان کرد:امریکا و استکبار نیزاز راه تهی نمودن فرهنگ ملتها که همان سیاست فرعون بود به نفوذ فرهنگی واز خود بیگانگی فرهنگ ملتها می پردازند تا همواره خود را به عنوان قدرت برتر جهان معرفی کند لذا اگر جامعه ای از هویت اصیل خود تهی شود مشخص است که سرنوشت تلخی را درانتظارش خواهد بود.

این مقام با اشاره به اینکه باید علم و دانش به عنوان ارزشهای جامعه شناخته شوند تا موجب عزت و منزلت آن جامعه شوند تاکیدکرد:ملت تاریخی و باسابقه ایران از نظر ملی و اسلامی از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است چرا که در این کشور نخبگان وفرهیختگان ارزشهای جامعه محسوب شده وهمواره احساس هویت وشخصیت ملت اسلامی ما از منزلت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد:ملت اصیل ایران هیچگاه به بیگانگان اجازه نداده تا در فرهنگ اسلامی تغییری ایجاد کنندلذا د ر صدد حفظ فرهنگ اصیل خود برامده تا پیشرفتهای خیره کننده خودموجب جلوگیری از نفوذ دشمن شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید بندرترکمن اظهارداشت:خانم نازقلیچی بانویی مومنه و فرهیخته شهرستان بود که برای خدمت به خلق خدا از هیچ کوششی فروگذار نکرد لذا کسانی که برای خدا هجرت کرده وکشته وشهید می شوند دارای رزق حسن ونیکویی پیش خداوند متعال هستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها