خبرهای داغ:
همایش «عالم واقف» با محوریت شخصیت «آیت‌الله سیدمحمد نبوی» فردا، ۲۵ آذرماه در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۲۲۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،حجت‌الاسلام والمسلمین فائز فائزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول اظهار کرد: همایش «عالم واقف» با محوریت شخصیت «آیت‌الله سیدمحمد نبوی» فردا، 25 آذرماه در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله نبوی دارای 148 رقبه موقوفه هستند، گفت: بیمارستان آیت‌الله نبوی از مشهورترین موقوفات ایشان است که همه مردم دزفول از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

فائزی گفت: این همایش در راستای تجلیل از مقام، معرفی شخصیت ایشان به همه مردم، ارج‌گذاری و معرفی خدمات ارزنده آیت‌الله نبوی در راستای وقف هدفمند و تعریف نیازسنجی منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول بیان کرد: همایش «عالم واقف» ساعت 10 فردا، 25 آذرماه به میزبانی سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان و حجت‌الاسلام سیدمحمد قاضی، امام‌جمعه دزفول برگزار می‌شود.

فائزی بیان کرد: در حال حاضر فرزندان ایشان تولیت بیمارستان آیت‌الله نبوی و دیگر موقوفات را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، آیت‌الله سیدمحمد نبوی در سال 1311 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان دزفول به دنیا آمد و دروس مقدماتی را در حوزه علمیه دزفول در محضر پدر خود آیت‌الله سیداسدالله نبوی فراگرفت.

آیت‌الله نبوی یکی از مهمترین افرادی بود که هدایت مردم دزفول را در دوران انقلاب اسلامی برعهده داشت. ایشان محضر علمایی همچون آیت‌الله خویی و آیت‌الله میرزا هاشم آملی لاریجانی را درک کرده و به درجه اجتهاد رسید.

از خدمات ارزنده ایشان ساخت و راه‌اندازی مؤسسه خیریه بهداشتی درمانی نبوی در دزفول بوده است؛ بیمارستان آیت‌الله نبوی در دزفول با 120 تخت ثابت در سال 1370 تاسیس شد و اینک دارای بخش‌های اورژانس، CCU، اطفال، داخلی، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، ارولوژی، ENT، اتاق عمل، پست پارتوم و دیگر واحدهای پاراکلینیک و درمانگاهی است.

آیت‌الله سید محمد نبوی در سال 89 دعوت حق را لبیک گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها