خبرهای داغ:

رونق صنایع دستی ایران نشانه توجه به سنت های فرهنگی است

مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، گفت: رونق چرخه صنایع دستی در ایران، نشانه توجه مناسب و زنده نگهداشتن سنت های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۳۲۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، جولیو ویناچا  با تاکید بر این که نسبت به آینده صنایع دستی و گردشگری در ایران خوشبین است،  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پا برجا بودن سنت ها نشانه خوبی است و هنرمندان باید با توجه به ارزش های سنتی و فرهنگی سطح تولیدات خود را افزایش دهند.

وی سطح صنایع دستی استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : صنایع دستی این استان قابلیت تجاری سازی دارد.

ویناچا با بیان این که در زمینه ترویج صنایع دستی در کشورهای خاورمیانه از جمله پاکستان مشاوره ارائه کرده ، اظهار داشت : سطح صنایع دستی استان سمنان برتر از صنایع دستی پاکستان است.

وی از وجود فرصت های صنایع دستی در استان سمنان ابراز رضایت کرد و افزود : یکی از اهداف سفرم به ایران، کمک به بهبود بخشی وضع موجود در حوزه صنایع دستی و گردشگری است.

مشاور سازمان یونیدو خاطرنشان کرد : تا یک ماه آینده ، نتایج بررسی ها و بازدیدها از کارگاه های صنایع دستی استان سمنان در زمینه تجاری سازی اعلام می شود.

ویناچا در سفر دو روزه به استان سمنان از بیش از 20 کارگاه صنایع دستی، آثار تاریخی و گردشگری مهم استان سمنان بازدید کرد.

در این سفر تجاری سازی محصولات گردشگری با محوریت سوغات وصنایع دستی استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

حضور مشاور سازمان یونیدو در استان سمنان با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و در راستای اجرای طرح ملی تکاپو انجام شد.

بیش از چهار هزار هنرمند در 52 رشته صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها