خانواده جان‌باختگان "منا" با نماینده ولی‌فقیه در یزد دیدار کردند

خانواده دو نفر از جان‌باختگان یزدی فاجعه منا با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۲۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح دیروز در دیدار با خانواده مهدی درستکار و محمدرضا کارگر دو تن از جان‌باختگان فاجعه منا، با اشاره به اینکه این دنیا سرای فانی است، اظهار داشت: پایان کار همه انسان‌ها در این دنیا با مرگ است اما چه بهتر که نحوه رفتن انسان خوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی خدای ناکرده انسان خودش این نوع رفتن را انتخاب می‌کند و یک زمانی هم خدا برای انسان انتخاب می‌کند که اگر خداوند نوع رفتن انسان را انتخاب کند، ارزش بسیاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: در فاجعه منا، عزیزان ما مصداق بارز آیه 100 سوره نساء هستند که "وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ " و اجر و پاداش آنها به دست هیچ کسی به جز خداوند متعال نیست.

ناصری خاطرنشان کرد: یک زمانی می‌بینیم که خداوند اجر و پاداش انسان‌ها را بهشت بیان می‌کند ولی در این زمینه می‌فرماید که اجر و پاداش آنها به دست خودم است و این موضوع نشان دهنده جایگاه والای آنها است.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم تشخیص علت اصلی این فاجعه، افزود: افرادی که در این فاجعه به سوی خداوند شتافتند هم ثواب شهید را دارند و هم در نزد خداوند از درجات بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: ممکن است به آنها شهید بگویند و ممکن است نگویند یا ممکن است کاری برای بزرگداشت انجام شود و ممکن است انجام نشود، ولی باید بدانیم که اینها مهم نیست و خداوند آن جایگاه و پاداشی که در شان آنها است را به آنها می‌دهد.

 

ارسال نظرات