رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري كشور:
زمانی می‌توانیم بگوییم در یک کشور امنیت وجود دارد که آن کشور بدون هزینه‌کرد از منابع ملی، حس امنیت را در شهروندان ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۲۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قدیانی، مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج کشور در مراسم اختتامیه جشنواره رویش و افسران جنگ نرم در اردبیل لازمه امنیت را سعادت دانست و گفت: در حال حاضر بزرگترین کلیدواژه مطرح در دنیا امنیت است و در جغرافیای داخلی کشور امنیت ملی نام دارد.

وی امنیت را یک وضعیت دانست و افزود: این وضعیت تابعی از مولفه‌های مختلف است که برای یک ساختار سیاسی ایجاد می شود.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج کشور تاکید کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم در یک کشور امنیت وجود دارد که آن کشور بدون هزینه‌کرد از منابع ملی، حس امنیت را در شهروندان ایجاد کند.

قدیانی لازمه ایجاد امنیت را اقتدار ملی دانست و تصریح کرد: اقتدار ملی نیز برگرفته از قدرت ملی است.

وی با بیان اینکه قدرت ملی از مجموع برداری مولفه‌های مختلف قدرت تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: امنیت یک بحث اساسی برای هر کشور بوده و بسیار مهم است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جزیره ثبات در منطقه مطرح است؛ چراکه توانسته است از مدل‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بصورت مطلوب بهره‌مند شود.

قدیانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سیستم دفاعی به برکت خون پاک شهدا و زحمات دانشمندان ایرانی آشکار است، افزود: حوزه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ از محورهای اساسی قدرت ملی هستند که باید بتوانیم بصورت متوازن از آنها استفاده کنیم.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه همکاری دانشگاه با نهادهای فرهنگی مثال‌زدنی است، گفت: تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سطح علمی کشور باید مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با بحث نرم افزار هرچه کار کنیم، کم کار کرده ایم، افزود: لازم است سطح علمی و توان خود را در زمینه نرم افزار، فناوری اطلاعات، شبکه و امنیت شبکه ارتقا دهیم.

صادقی به ضرورت فعالیت دانشگاهیان در زمینه‌های کامپیوتری و تقویت زبان‌های خارجی تاکید و گفت: امیدواریم اساتید و دانشجویان، پیر و جوان باید دست به دست هم دهیم و از دین و آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کرده و در زمینه ارتقای دانشگاه و منطقه کوشا باشیم.

ارسال نظرات