اقتصاد مقاومتی ریشه در دانش بنیان و خود دانش بنیان نیز ریشه در تحقیق دارد که تمامی تحقیقات باید برای پروراندن نسل های بعدی کمک و موثر باشد.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۵۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، حجت الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه در ناحیه اردبیل در گارکاه مهارت آموزی سبک زندگی فردی و سازمانی پایوران ستاد سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: اسلامی بودن آداب و توحیدی بودن شیوه زندگی بدین معناست که سبک زندگی بسترساز عبودیت الهی در حیات انسانی باشد.

نوری با بیان اینکه سبک زندگی غربی ها بر پایه مکتب لذت گرایی و اومانیسم است گفت: امروز فیلم های هالیوودی در تغییر سبک زندگی ایران اسلامی نقش بسیاری داشته است چراکه غربی ها زیبا شناختی خود را در تمامی عرصه ها بخصوص در صحنه های فیلم و سینما به نمایش میگذارند و از سوپر استارهای زنان و مردان که از جذابیت خاصی برخوردارند استفاده میکنند که جذابیت فیزیکی یک اصل مهم ازنظر آنها به شمار می رود و نه تنها فرهنگ و ادبیات کلاسیک، بلکه نوع نوشیدنی و خوراکی های کشورهای غربی در ایران بیش از حد رواج یافته است که این نوع سبک، زندگی اسلامی را دچار مشکل کرده است.

نماینده ولی فقیه ناحیه اردبیل خاطرنشان کرد: سبک زندگی نوین تمدن اسلامی همان سبک زندگی اهل بیت (ع) است و منظور از سبک و نوع زندگی اهل بیت (ع)، زندگی کردن در خانه های گلی و استفاده از ظروف گلی و استفاده از اسب برای سفرها نیست، بلکه منظور اصول حاکم بر زندگی آن بزرگواران است که آرامش در زندگی از اصلی ترین اصول زندگی محسوب می شود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: هستند کسانی یا خانواده هایی که با سبک زندگی غربی پیش می روند و حتی از لحاظ مالی مشکلی ندارند ولی در زندگی هایشان آرامش برقرار نیست این نوع سبک و فرهنگ زندگی غربی ها تا حدی در فرهنگ ما ایرانی ها نفوذ کرده است که حتی جوانان 18 ساله به ما و یا مشاوره ها مراجعه می کنند و می گویند در زندگی آرامش ندارند و دچار فشارهای عصبی، ناراحتی و افسردگی شده اند و این یک چراغ قرمزی است برا ما که باید در مقابل تمامی نفوذ های دشمن تلاش و مقاومت کنیم.

حجت الاسلام نوری در پایان سخنانشان عوامل آرامش و نشاط در زندگی را چنین عنوان کرد:1- ایمان، که تعبیرقرآنی دارد کسانی که ایمان داشته باشند به آرامش خواهند رسید2- استغفار3- فرو بردن خشم و غضب 4- ترس از خدای یکتا.

در ادامه این برنامه، دکتر معینی کیا، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق و عضو بسیج اساتید سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل روز پژوهش را گرامیداشت و گفت: قبل از دنبال کردن پژوهش باید دانست که پژوهش به چه چیز گفته می شود و به چه درد مملکت می خورد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک پژوهش باید جستجو منظم باشد، بدین معنا که با در نظر گرفتن مشکلات احتمالی ،در زمان مبهم جستجو شود و همچنین دانش هایمان در تمامی عرصه ها از هرلحاظ باید بومی باشد.

دکتر معینی کیا در پایان سخنانشان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی ریشه در دانش بنیان و خود دانش بنیان نیز ریشه در تحقیق دارد که تمامی تحقیقات باید برای پروراندن نسل های بعدی کمک و موثر باشد.

در آخر این برنامه از پژوهشگران، اندیشه ورزان و تجربه نگاران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات